خبرهای داغ:
رئیس مرکز ملی فرش ایران:

85 درصد تابلو فرش کشور در سردرود بافته می‌شود

رئیس مرکز ملی فرش ایران در آیین جشن ملی ثبت جهانی تابلو فرش دستبافت سردرود: 85 درصد تابلو فرش کشور در سردرود بافته می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۳۹۹۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حمید کارگر افزود: برپایی بیش از 18هزار دار بافت تابلو فرش در این شهر نشانگر عینیت بخشیدن به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در راستای سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است .

وی ادامه داد: بافت تابلو فرش در سردرود احیای 23 شغل و حرفه جانبی را در پی داشته و موجب شده نرخ بیکاری در این منطقه به صفر برسد .

کارگر در ادامه به اهمیت تولید کالاهای صادرات محور در برنامه های کوتاه و بلند مدت واحدهای تولیدی اشاره و اظهار کرد: هنرمندان، بافندگان و تجار فرش و صنایع دستی باید رویکرد صادراتی را در اولویت تولیدات خود قرار دهند.

کارگر در پایان خاطرنشان کرد: پیش از این سردرود توانسته بود تابلو فرش دستبافت ایران و نشان جغرافیای ملی تابلو فرش را به ترتیب در سال‌های 91 و 93 به نام خود به ثبت برساند .

آیین جشن ملی ثبت جهانی تابلو فرش دستبافت سردرود و رونمائی از لوح یادبود با حضور رئیس مرکر ملی فرش ایران، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از میران و هنرمندان حوزه فرش و صنایع دستی استان در سالن شهدای اداره ورزش و جوانان شهر سردرود برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار