خبرهای داغ:
معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان همدان خبر داد

پرداخت 154 میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان استان همدان

معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان همدان گفت: امسال،154 میلیارد تومان تسهیلات وام ازدواج در اختیار جوانان قرار گرفته که این رقم در سال گذشته 44 میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۸۸۰۲۷۹۸
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، اسدالله ربانی‌مهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان نهاوند اظهار داشت: در حوزه جوانان اداره ورزش وجوانان در استان در چهار محور فعالیت می‌کند که قرار است شهرستان‌ها نیز در این چهار محور فعال باشند.

وی افزود: در حال حاضر 85 سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان و حدود 320 سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلف، خیریه و نیکوکاری، ازدواج و خانواده، آسیب‌های اجتماعی، ادبی، علمی، پژوهشی و... در حال فعالیت هستند.

معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان همدان گفت: در ارزیابی‌های انجام شده شهرستان نهاوند در حوزه ازدواج و خانواده در تشکیل ستاد ساماندهی در بحث اجرای برنامه‌های هفته جوان و هفته ازدواج عملکردهای خوبی داشته است و می‌توان مجمع خیرین ازدواج شهرستان نهاوند را به عنوان یک مجمع نمونه در سطح کشور معرفی کرد.

وی با بیان اینکه بحث ازدواج یکی از دغدغه‌های اصلی است، ادامه داد: مشکلاتی که در این بحث وجود دارد بالا رفتن سن ازدواج، کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق است.

ربانی‌مهر اضافه کرد: در 9 ماهه سال جاری در سطح استان همدان 13 هزار و 412 ثبت ازدواج داشته‌ایم که با توجه به همین زمان در سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.

وی از کاهش دو درصدی ثبت طلاق در 9 ماهه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در 9 ماهه امسال در سطح استان همدان 2 هزار و 955 طلاق به ثبت رسیده که این آمار با توجه به کاهش دو درصدی وجهه خوبی برای استان ندارد.

معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان همدان از تسهیلات وام ازدواج در 9 ماهه سال 95 خبر داد و گفت: امسال،154 میلیارد تومان تسهیلات وام ازدواج در اختیار جوانان قرار گرفته که این رقم در سال گذشته 44 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: امسال سهم تسهیلات وام ازدواج برای شهرستان نهاوند 12 میلیارد و600 میلیون تومان بوده که این مبلغ در سال گذشته 4 میلیارد و650 تومان بوده است.

ربانی‌مهر از طرح سواد رسانه ای برای اولین بار در استان خبر داد و گفت: در سطح استان همدان 19 میلیون جوان عضو فضای مجازی هستند و از امکانات این فضا استفاده می‌کنند اما باید توجه داشته باشیم که همه از این سواد رسانه ای بهره مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات