خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تاکید بر داشتن حسن خلق گفت: یکی از بدبختی های کشور که باعث افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج شده نداشتن حسن خلق در زندگی است.
کد خبر: ۸۷۹۲۵۰۳
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی امروز در آیین اختتامیه جشنواره «خورشید طوس» ضمن تبریک هفته وحدت با اشاره به برگزاری جشنواره‌های ادبی – هنری اظهار داشت: برگزاری جشنواره کار بسیار ارزشمندی است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) شعر را قلم تخیل که پشتوانه حقیقی ندارد دانست و ابراز داشت: زیباترین شعر آن شعری است که بیش از همه شعرها دروغ باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه شعری که بر اساس حق و حقیقت و دارای زیبایی باشد کم است، گفت: برخی از سروده‌ها همچون «سلام آل طه و یس ...» بسیار زیباست و معجزه می‌کند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) کارهای بزرگ و همت‌های بلند را نیکو و پسندیده دانست و اظهار داشت : خداوند متعال به سبب اینکه خود علی و اعلی است کارهای بزرگ و همت های بلند را دوست دارد و کارهای کوچک و همت های کوتاه را دوست ندارد.

محمدی با بیان داستانی از امام رضا(ع) و سیره ایشان به ضرورت داشتن همت بلند اشاره کرد و افزود: وقتی انسان به محضر ائمه معصومین(ع) مشرف می‌شود باید خواسته های بزرگ داشته باشد و تنگ نظر نباشد و به امور کوچک و ناچیز نپردازد.

وی دلایل پیروزی و راز ماندگاری امام حسین (ع) در عالم خلقت بنا به فرموده ایشان را در سایه دو خصلت معرفی کرد و بیان داشت : حسن خلق یکی از دلایل پیروزی ایشان بود که ما آن را درک نمی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تاکید بر داشتن حسن خلق ادامه داد: یکی از بدبختی های کشور که باعث افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج شده نداشتن حسن خلق در زندگی است.

وی همت بلند امام حسین(ع) را دومین عامل پیروزی ایشان دانست و بیان داشت : همت امام حسین(ع)بالا بود و قربانی و اسیر شدن و بالای نیزه رفتن برای ایشان عادی بود.

محمدی با بیان معایب تنگ نظری اضافه کرد: خشکه مقدس‌ها که خداوند شر آنها را از سر اسلام کم کند همیشه کوته بین هستند و جامعه را کوچک می بینند.

وی اضافه کرد : یکی از عقب ماندگی های مزمن شهر همدان این است که کوته بین و تنگ نظر هستند و خودشان هم نمی دانند که این تنگ نظری چه خسارت های جبران ناپذیری را برای شهر تحمیل کرده و ما دیگر خسته شده ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات