خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

خدمات امداد مسئولیت سایر افراد را در خدمت به محرومین سلب نمی‌کند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: خدمات و تلاش های امداد مسئولیت سایر افراد را در خدمت به محرومان و نیازمندان را سلب نمی کند.
کد خبر: ۸۸۰۱۱۹۰
|
۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، وحید میرزایی بافتی مدیرکل کمیته استان قزوین بیان کرد: اشتغال نخستین و مهمترنی دغدغه ما در رابطه با خدمت به مددجویان است.

وی ادامه داد: برای ارتقای معیشت و سطح زندگی نیازمندان راهکاری جز اشتغال زایی وجود ندارد والا نیازمند همچنلن محروم و فقیر باقی می ماند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: این نهاد برای فراهم آوردن زمینه اشتغال مددجویان طرح های مختلف از جمله بسته تشویقی را برای کارفرمایان اجرا می کند که براساس این طرح؛ کارفرمایان در سال نخست از پرداخت 100 درصد و برای سال دوم از پرداخت نیمی از هزینه بیمه مددجویانی که بکارگرفته اند، معاف بوده و این هزینه توسط امداد پرداخت می شود.

وی افزود: همچنین کارفرمایان در صورت نیاز به کارگر ماهر آموزش دیده، می توانند نیاز خود را به امداد اعلام کنند تا ما مددجویان مستعد را معرفی و یا نسبت به آموزش مددجویان در رشته های مورد نیاز آنها اقدام کنیم که این آموزش ها تحت نظر آموزش فنی و حرفه ای انجام می شود.

میرزایی بافتی خاطرنشان کرد: هم اکنون کمیته امداد به سمت تغییر در فعالیت ها و اجرای برنامه ها متناسب با شرایط جامعه و مردم حرکت می کند؛  تغییرات در روند فعالیت ها و به روز رسانی روش های مشارکتی سبب پیشرفت در کار می شود و این تغییر باید براساس ذائقه و سلیقه مردم شکل بگیرد تا بیشترین تاثیر را داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی  پرداخت صدقات به صورت پیامکی اشاره کرد و افزود: الکترونیکی شدن پرداخت صدقات و راه اندازی سامانه صدقات تلفنی و استفاده از روش های جدید  از جمله فعالیت هایی به شمار می آید که در این زمینه انجام شده و به کاهش هزینه های اجرایی و البته افزایش درآمدها منجر شده است که تاکنون بسیاری از مردم از طریق پیامک صدقات خود را پرداخت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در ادامه با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از مددجویان کمیته امداد مسکن ندارند، بیان کرد: در تلاش هستیم در یک فرآیند مناسب و برنامه‌ریزی شده حداکثر ظرف ۵ سال نیاز مسکن مددجویان را تأمین کنیم؛ که تحقق این امر مستلزم همکاری و مشارکت خیران، نیکوکاران و اقشار مختلف مردم است البته کمیته امداد استان در تفاهم نامه ای با اسانداری در این خصوص برنامه هایی را در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: همه کارها باید با مشارکت مردم محقق شود، البته مشارکت مردم در کارهای خیر و برنامه های این نهاد نشان از اعتماد عمومی به این نهاد دارد ولی باید سطح کمی و کیفی مشارکت ها بازهم ارتقاء یابد.

میرزایی بافتی عنوان کرد: کار امدادگری و کمک به نیازمندان فعالیتی بزرگ و ارزشمندی محسوب می شود البته نباید چنین تصور شود که امداد و کمک به نیازمندان وظیفه کمیته امداد است و با این کمک رسانی کسئولیت اجتماعی و دینی از سایر افراد سلب می شود.

وی توضیح داد: ارائه خدمات مسکن، جهیزیه، درمان، تحصیل، اشتغال و سایر خدمات این نهاد در نهایت منجر به گره گشایی کار نیازمندان می شود و تمامی خدمات کمیته امداد برای نیازمندان حیاتی و مهم هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: کاهش جامعه مددجویی هدف ما نیست بلکه ما در صدد آن هستیم تا مددجویان کمیته امداد پالایش شوند و با خودکفا شدن مددجویان، به حمایت این نهاد نیازی نداشته باشند و از چرخه حمایتی خارج شوند تا افراد مستحق تری زیر چتر حمایتی این نهاد قرار گیرند.

وی تأکید کرد: کمیته امداد باید محلی موقت برای رفع مشکلات نیازمندان و مددجویان باشد؛ امداد مرکز اقامتی و نگهداری افراد نیازمند نیست بلکه فرصت و زمینه ای برای حمایت های مقطعی و کوتاه مدت است تا افراد بعد از بازتوانی و توانمندسازی در جامعه نقش خود را به عنوان افراد پرتلاش و موثر در جریان اقتصاد و تولید کشور ایفاء کنند.

میرزایی بافتی یادآورشد: امیدواریم تا با حضور و مشارکت همه آحاد جامعه بتوانیم بستر رفع محرومیت و فقر را در جامعه فراهم کنیم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها