خبرهای داغ:
معاون بین‌الملل اتحادیه اساتید مسلمان جهان اسلام:

اگر امروز شهدای مدافع حرم نبودند داعشی‌ها در خیابان‌های ما قدم می‌زدند/ مردم انقلابی ما دلشان از دست برخی مسؤولان خون است

معاون بین‌الملل اتحادیه اساتید مسلمان جهان اسلام گفت: اگر امروز شهدای مدافع حرم نبودند داعشی‌ها در خیابان‌های ما قدم می‌زدند.
کد خبر: ۸۸۰۰۵۵۷
|
۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

حجت‌الاسلام عباس نصیری‌فرد در نشستی که در بسیج اساتید استان فارس برپا شد اظهار داشت: امیدواریم رئیس‌جمهوری داشته باشیم که انرژی رهبری را نگیرد و با مدیریت انقلابی خود اجازه دهد که رهبری دنیا را مدیریت کند.

معاون آموزشی بسیج اساتید کشور در ابتدای سخنان خود با اشاره به نظام دوقطبی دنیا پیش از انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: جهان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دو بلوک شرق و غرب تقسیم و ابزار قدرت نیز پول و تجهیزات نظامی بود که در دست آمریکا و شوروی جابه‌جا می‌شد.

نصیری‌فرد با اشاره به تفکر امام و انقلاب خاطرنشان کرد: امام در چنین شرایطی که دنیا به دو قطب تقسیم‌ شده بود، به دنبال این نبود که شاه برود و آخوند بیاید بنابراین جابه‌جایی قدرت را قبول نداشت بلکه به دنبال جابه‌جایی منشأ قدرت بود.

وی افزود: امام دنبال انقلابی بود که منشأ آن الهی باشد و به همین خاطر مردم جلوی گلوله ایستادند و در واقع برای آخوند نمی‌جنگیدند بلکه برای خدا می‌جنگیدند.

این استاد دانشگاه با اشاره به وظیفه‌گرایی امام راحل گفت: امام همیشه می‌گفت که ما مأمور به وظیفه هستیم و نتیجه را خداوند رقم خواهد زد و با همین عقیده می‌خواست منشأ قدرت را عوض کند.

نصیری‌فرد خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب معادلات بین‌المللی قدرت در دنیا به‌هم خورد و معلوم شد که قدرت در دست ملت‌ها است نه دولت‌ها؛ و زمانی کشورهای منطقه دیدند که محمدرضاشاه پهلوی به دست مردم عزل شد، پی به قدرت معنوی انقلاب ایران بردند.

وی ادامه داد: آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی ضربه بسیار سختی خورد، چراکه نظامی بر سر کار آمد که سیاست‌های آمریکا را قبول نداشت و به همین دلیل این کشور، نابودی ایران را سرلوحه کار خود قرار داده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به راهبردهای استراتژیک آمریکا برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: نخستین راهبرد آمریکا تغییر نظام جمهوری اسلامی بود که با توطئه‌های گوناگون از اوایل انقلاب این استراتژی را پیش برد اما تابه‌حال در این زمینه توفیقی نداشته است.

وی افزود: آمریکایی‌ها در قدم دوم تغییر ساختار را در ایران دنبال کرده و در این زمینه تا حدودی موفق عمل کردند و در راهبرد سوم به دنبال تغییر رفتار مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی بودند که در این زمینه بر برخی تأثیر بسیاری گذاشتند.

نصیری‌فرد در ادامه با اشاره به ادعاهای برخی مسؤولان داخلی در مورد دموکراسی و گفتمان اظهار داشت: برخی از آقایان که دم از گفت‌وگو می‌زنند چنان فاشیست هستند که اگر احساس کنند که مخالف آن‌ها حرف می‌زنی، به‌سرعت به دنبال حذفت می‌روند، درحالی‌که همین‌ها مرتب می‌گویند گفت‌وگو و مخالف را تحمل‌ کنیم.

این فعال سیاسی در ادامه خطاب به کسانی که پیشرفت کشور را درگرو ارتباط با آمریکا می‌دانند و بس، گفت: شهید علی محمدی در گسترش و توسعه علم هسته‌ای نخستین نقش را داشت و پس‌ازآن شهدای دیگر هسته‌ای وارد عمل شدند و جالب اینکه شهید علی محمدی یک روز در دانشگاه‌های آمریکا درس نخواند و این جواب محکمی برای آن‌هایی است که آمریکا را کدخدا می‌دانند.

معاون آموزش بسیج اساتید کشور با اشاره به ترس آمریکا از ایران نیز اظهار داشت: آمریکا دو ترس دارد یکی غلبه فکری جمهوری اسلامی بر گروه اندیشه‌ورز آمریکا و دومی غلبه ایران در حوزه میدانی مانند پیروزی در سوریه و لبنان و... که همین دو ترس دلیل دشمنی‌های بسیار این کشور شده است.

وی با اشاره به تفکر داعشی و حرکات فریب‌کارانه آمریکا در این مورد گفت: در جریان فتح حلب باد آمریکا خالی شد و آن‌ها حاضر شدند یمن و بحرین را به ایران بدهند و در مورد عربستان نیز صحبت کنند که رهبری با بصیرت ژرفی که داشتند پی به نیت شوم آن‌ها برده و فرمودند به آمریکا اعتماد نکنید.

این استاد دانشگاه در ادامه مؤلفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را برشمرد و ادامه داد: نخستین مؤلفه قدرت ما مردم مؤمن و انقلابی و پایبند به اسلام و رهبری بود که باوجودی که دلشان از دست برخی مسؤولان خون است باز نیز در راهپیمایی‌ها و حمایت از نظام در صف اول هستند، چراکه دنباله‌رو راه امام و رهبری بوده‌اند.

وی افزود: امروز رئیس‌جمهور در مجلس اختلاس 10 هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان را بدهی معوق می‌داند و این دو حالت دارد یا وی بسیار ثروتمند است و این پول‌ها برایش عددی نیست یا اینکه 10 هزار میلیارد تومان را تشخیص نمی‌دهد و درهرحال این مسائل با تفکر انقلابی سازگار نیست.

نصیری‌فرد مؤلفه دوم قدرت جمهوری اسلامی را رهبر شجاع، هوشمند و انقلابی دانست و گفت: مؤلفه سوم ما جریان مقاومت و مؤلفه چهارم قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که برخی این قدرت دفاعی را به‌راحتی نادیده گرفته‌اند.

این استاد دانشگاه افزود: برخی می‌گویند ژاپن و کره جنوبی ارتش ندارد و انتظار دارند ما نیز نیروی نظامی نداشته باشیم و شوربختانه نمی‌دانند اگر مدافعان حرم نبودند همین داعشی‌ها الآن در خیابان‌های ما قدم می‌زدند اما نیروی بازدارندگی نظامی ما موجب شد که آمریکا و داعش حتی یک ترقه نیز نتوانند در ایران منفجر کنند.

وی در پایان  با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده گفت: امیدواریم رئیس‌جمهوری داشته باشیم که انرژی رهبری را نگیرد و با مدیریت انقلابی خود اجازه دهد که رهبری دنیا را مدیریت کند و این زمانی ممکن می‌شود که رئیس‌جمهوری داشته باشیم که به‌جای تئوری‌پردازی فقط به فکر خدمت به مردم باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها