خبرهای داغ:
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره):

محور کار فرهنگی امداد قرآن و اهل بیت (ع) است// برای کار فرهنگی باید محتوا گرا باشیم

اساس کار فرهنگی امداد قرآن و اهل بیت (ع) است ضرورت ها ایجاب می کند تا در کار فرهنگی باید به محتواگرا باشیم، مشکل جامعه ما این است که برخی از متولیان کار فرهنگی، نگاه فرهنگی لازم را ندارند
کد خبر: ۸۷۹۹۸۴۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفره یک روزه به قزوین در نشست مدیران حاضر و از خانواده مددجو تحت حمایت این نهاد بازدید کرد.
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام حسین احمدیان، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر یک روزه به قزوین در نشست شورای مدیران کمیته امداد استان قزوین، محور کار فرهنگی امداد را اعتقادی دانست و گفت: هجمه فرهنگی دشمن بسیار سنگین است در نتیجه شاهد برخی آسیب ها همچون طلاق، بد حجابی، اعتیاد و بد اخلاقی ها در جامعه هستیم.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) همواره دغدغه و نگرانی برای امت خویش داشت، ما نیز به عنوان پیروان ایشان باید این حساسیت و توجه را داشته باشیم و بدانیم اگر ذره ای مراقب نکنیم خانواده ما در معرض آسیب ها دچار مشکل می شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: هجمه دشمن باید در میان ما به خوبی باور شود، توجه کنیم که اگر به رفتارهای متناقض و نامتعارف بی توجه کنیم اثرات وضعی آن در زندگی ما ظهور و بروز خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروز جنگ فرهنگی دشمن همه جانبه در جریان است از این رو در کار اقتصادی، عمرانی و هر کار دیگری باید مسائل فرهنگی مورد توجه قرار گیرد از این رو محور کار فرهنگی در امداد قرآن و اهل بیت (ع) است از این رو امروز برنامه ریزی امداد بهره گیری از نیروهای مجرب و قوی برای اجرای برنامه های فرهنگی است.

حجت الاسلام احمدیان خاطرنشان کرد: در کار فرهنگی باید به محتواگرا باشیم، مشکل جامعه ما این است که برخی از متولیان کار فرهنگی، نگاه فرهنگی لازم را ندارند اگر دیدگاه شایسته وجود داشته باشد در همه امور از صدور بخشنامه ها تا دستورالعمل ها و کار اجرا خود را ملتزم به دریافت نظر ناظر شرعی خواهیم دانست.  

وی تأکید کرد: کار فرهنگی آماری نیست چراکه نمی توان خروجی کار فرهنگی را در کوتاه مدت و به صورت ارزش مالی تفسیر کرد، برای کار فرهنگی نباید نگاهمان محدود به چند نیروی فرهنگی باشد بلکه لازم است همه نیروهای امداد دغدغه فرهنگی داشته باشند و در جریان کارشان این حساسیت را مورد توجه قرار دهند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره با سالروز حماسه 9 دی عنوان کرد: نهم دی ماه حرکت زیبای مردم در دفاع از انقلاب و اسلام، امامت و ولایت بود؛ البته امامت و ولایت اساس دین است که بدون ان سایر عبادات نیز اعتباری نمی یابد.

وی اعلام کرد: مردم با حرکت زیبای خود نشان دادند که این انقلاب ریشه در قلب و دل مردم دارد و علیرغم فاصله طبقاتی که اتفاق افتاده و نامهربانی هایی که روی داده است ولی بازهم دل در گرو اسلام و انقلاب دارند.

حجت الاسلام احمدیان بیان کرد: اگرچه مشرکان در مقابل پیامبر برآمدند ولی کسانی که در کار رسول اکرم (ص) مشکل ایجاد کردند منافقان بودند، این جریان نفاق بود که مانع آفرینی می کرد در نتیجه فردی که نماز شب می خواند، نمی توانست به بصیرت لازم دست یابد.

وی توضیح داد: همانطور که برخی خدمت امیرالمومنین (ع) می آمدند ولی صادق نبودند، امروز هم برخی در ظاهر مقام معظم رهبری می گویند ولی قرآن کریم حقیقت جریان نفاق را بیان کرده است؛ جریان نفاق در نماز و انفاق کاهل بوده و از جهاد در راه خداوند سبحان فراری هستند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآورشد: جریان نفاق در کشور ما نماز را با کفش خواند و از جهاد در سوریه و عراق انتقاد کرد ولی امروز وقتی می بینند حلب آزاد شد، این آزادی را در کنار آزادی خرمشهر بیان می کنند.

در ادامه مدیرکل و مدیر فرهنگی کمیته امداد استان به تشریح اقدامات انجام شده در استان پرداختند.

گفتنی است، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) پیش از این نشست، در منزل یک خانواده مددجو در شهرستان البرز حضور یافت.

انتهای پیام/ 1395.10.08
ارسال نظرات
پر بیننده ها