مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله در گفتگو با بسیج:

فتنه 88 زمینه‌ساز جسارتیابی دشمن و تشدید تحریم‌ها/حماسه 9 دی تقویت کننده گفتمان انقلاب اسلامی

مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله گفت: دستاورد این حضور به نوبه خود، اقتدار و استحکام نظام و گفتمان انقلاب اسلامی را در نزد دوستان و دشمنان ما افزایش داد و به جهانیان ثابت نمود که مردم و حکومت در ایران اسلامی در پرتو ولایت فقیه یک حقیقت واحد هستند و از چنان ریشه، ظرفیت و اقتداری برخوردارند که به راحتی هر توطئه را در نطفه خنثی می کنند.
کد خبر: ۸۷۹۷۰۴۸
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

سرهنگ پاسدار عزت‌اله نظم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با تاکید بر اینکه فتنه 88 طرحی از پیش تعیین شده از سوی دشمنان نظام اسلامی بود، گفت: یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی، فتنه 88 بود که ماحصل10 تا 15 سال برنامه‌ریزی آنان برای حذف گفتمان انقلاب و براندازی نظام جمهوری اسلامی با کمک عوامل و افرادی در داخل بود که سابقه انقلابی نیز داشتند.

وی افزود: فتنه 88 تهدیدی علیه ساختارهای بنیادین جمهوری اسلامی، یعنی قانون اساسی، نهادهای نظام و آراء مردم بود. وقوع این حادثه در عین حال که سبب آشفتگی کشور و امیدواری دشمن شد، ارزش و اهمیت قانون و احترام به رأی مردم را در فرهنگ سیاسی کشور بیش از پیش نهادینه کرد.

در حماسه 9 دی مردم حمایت خود را از نظام اسلامی بار دیگر نشان دادند

مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله تصریح کرد: بازخوانی مکرر این رخداد و حماسه ماندگار 9دی که مردم با حضور میلیونی و با بصیرت خود، فتنه را به محاق بردند، به این معناست که جمهوری اسلامی هیچ‌گاه از اصول بنیادین خود که ریشه در اعتقادات مردم و هویت اسلامی و ملی آنان دارد، کوتاه نمی‌آ‌ید و فتنه 88 این آموزه را بیش از هر زمانی در افکار عمومی جامعه ایران برجسته کرد.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی با اشاره به نقش فتنه 88 در تقویت حمایت ملت از نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: در واقع، تهاجم نظام سلطه و جبهه مخالف به اصول انقلاب و نظام در فتنه 88، سبب شد تا افکار عمومی جامعه، بیشتر از قبل با ارکان هویتی نظام، همچون شورای نگهبان و جایگاه آن، قانون اساسی، آراء مردم و ولایت فقیه ارتباط برقرار کرده و ضرورت آن‌ها را برای غلبه بر بحران‌های سیاسی درک کنند و با تمام وجود در 9دی برای دفاع از آن‌ها به صحنه بیایند.

نقض برجام توطئه‌چینی جدید دشمن علیه نظام اسلامی/استکبار و استعمار صحنه‌گردان فتنه 88

وی افزود: البته این صحنه‌ها از بدو تاریخ انقلاب به سبب دشمنی‌ها و خصومت‌ها از سوی دشمنان و حضور برای مقابله و خنثی‌سازی آنها، از سوی مردم غیور تکرار شده و بارها هم به دلیل روزآمدی دشمن در توطئه‌چینی علیه نظام اسلامی تکرار خواهد شد که نقض عهد آمریکایی‌ها در برجام و تمدید تحریم‌های 10ساله جدیدترین آنهاست. آنچه در این بین درس‌آموز و عبرت‌ساز است، اعتماد نداشتن به دشمنی مثل آمریکا است.

مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله تصریح کرد: گرچه فتنه سال 88 با دعوت سران فتنه به اردوکشی خیابانی کلید خورد و قانون شکنی فتنه‌گران آن را به صورت آشوب داخلی جلوه داد، اما نه تنها بیگانگان و در رأس آنها آمریکا و انگلیس خبیث و برخی از دولت‌های منطقه‌ای در دامن زدن به فتنه و تلاش برای بهره‌گیری از معرکه پدید آمده توسط فتنه‌گران فعال شدند، بلکه دشمنان با طمع به شکاف‌های سیاسی ـ اجتماعی داخلی پس از آن، به سیاست‌ تشدید فشار و تحریم رو آورده و وارد مرحله جدیدی از تقابل با جمهوری اسلامی ایران شدند که می‌توان از آن به سیاست «فرسایش اقتدار ملی و بازگشت مجدد به خط براندازی» یاد کرد. این سیاست در معرکه فتنه با سناریوی انقلاب رنگی و پس از آن با سناریوی تشدید تحریم‌ها و ضربه به مولفه‌های اقتدار و امنیت ملی کشورمان پیگیری شده است.

حضور مبتنی بر ایمان دینی مردم و هدایت‌های حکیمانه رهبری مهم‌ترین عامل خنثی سازی فتنه 88

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی در پاسخ به این سوال که چه چیز باعث خنثی شدن فتنه 88 شد؟ گفت: مهمترین عاملی که در خنثی‌سازی طرح شیطانی فتنه 88 باعث شد تا دشمنان درونی و بیرونی نظام به ایفای نقش بپردازند، پس از امدادهای غیبی الهی که همواره یاور انقلاب و نظام اسلامی بوده، حضور مبتنی بر ایمان دینی مردم غیرتمند و همیشه در صحنه ایران اسلامی و هدایت‌های حکیمانه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بود.

وی افزود: چنانچه حماسه 9دی با حضور میلیونی و بصیرت دینی و سیاسی مردم، هوشیاری و دشمن‌شناسی رهبر معظم انقلاب اسلامی خنثی نمی‌شد، تداوم شورش‌ها و اغتشاشات خیابانی (لبنانیزه شدن ایران)، تسلسل ابطال انتخابات، تسخیر قدرت با سازوکار کودتای مخملی(اوکراینیزه شدن ایران)، مهار فتنه بدون حضور حماسی مردم، رسیدن فتنه به قدرت با تحمیل شرایط فتنه از جمله اقدامات و تهدیدات از سوی دشمنان و طراحان بود که در ایران رقم می‌خورد.

فتنه 88 زمینه‌ساز جسارت یابی دشمن و تشدید تحریم‌ها/حماسه 9 دی تقویت کننده گفتمان انقلاب اسلامی

مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله تصریح کرد: اگرچه فتنه 88 خسارات زیادی به کشور و نظام جمهوری اسلامی اعم از جانی، مالی، حیثیت معنوی و پرستیژ بین المللی و جسارت یابی دشمنان و فراهم سازی زمینه اعمال فشارهای مختلف که بخشی از آن را در حوزه هسته‌ای شاهد بودیم، وارد کرد اما آثار و دستاوردهای داخلی و خارجی زیای هم داشت که در رأس همه آنها شکل گیری حماسه 9دی با حضور میلیونی و دشمن شکن مردم بصیر ایران بود. حضور مردم در 9دی 88 حماسه بود چراکه اولا، رنگ انتخاباتی به خود نگرفت و با بصیرت زیر بار تحلیل و تزیین دشمن که می‌خواست کل فتنه88 را دعوای انتخاباتی نشان دهد، نرفت. ثانیا، خواستی ملی برای پایان منازعات سیاسی و تداوم نظام جمهوری اسلامی بود.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی ادامه داد: دستاورد این حضور به نوبه خود، اقتدار و استحکام نظام و گفتمان انقلاب اسلامی را در نزد دوستان و دشمنان ما افزایش داد و به جهانیان ثابت نمود که مردم و حکومت در ایران اسلامی در پرتو ولایت فقیه یک حقیقت واحد هستند و از چنان ریشه، ظرفیت و اقتداری برخوردارند که به راحتی هر توطئه را در نطفه خنثی می کنند.

وی افزود: با شکل‌گیری حماسه 9دی به همه دیرباوران داخلی ثابت شد که ملت فهیم و آگاه ایران قادرند از ورای تمام چهره‌آرایی‌ها، تزویرها و نقاب‌ها، انقلابیون واقعی را از مدعیان دروغین، عافیت طلبان و مصلحت اندیشان بازشناسند.

9 دی نمایشگاه غیرت ملی

مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله تصریح کرد: حماسه تاریخی نهم دی به تعبیر رهبر حکیم انقلاب نمایشگاه غیرت ملی ایرانیان در دفاع از نظام اسلامی بود که امروز نیز ملت ایران در پاسخ دهی لازم و محکم به زیاده‌خواهی‌ها و بدعهدی‌های آمریکایی‌ها در نقض برجام و حمایت از جبهه مقاومت در تحولات منطقه‌ای به آن نیاز دارد و باید از وحدتی که در پرتو این نگاه مشترک دینی برای حفظ انقلاب به عنوان میراث گرانقدر امام در جامعه هست، برای پیشبرد کشور و نظام اسلامی بهره ببرد.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی با اشاره به اقدامات و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در شکل‌گیری حماسه 9دی گفت: نقش داهیانه رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در خنثی‌سازی فتنه عمیق 88 و شکل‌گیری حماسه مردمی 9دی که در واقع، میخ آخر بر تابوت فتنه بود، آن قدر اهمیت دارد و تعیین کننده و اساسی است که نیاز به بررسی جداگانه و تنظیم مقالات و کتاب‌ها در این خصوص دارد تا مولفه‌های قدرت درونی نظریه ولایت فقیه و ظرفیت عظیم مدیریت فصل‌الخطابی امام امت در شرایط بحرانی بیش از پیش رخ عیان نماید.

وی افزود: در واقع، زمینه‌ساز اصلی برای حضور میلیونی مردم در 9دی 88 و تداوم روحیه انقلابی و فتنه ستیزی تاکنون در جامعه، روشنگری‌ها و هدایت‌های امام خامنه‌ای است. در این مورد باید طیفی از اقدامات مورد بررسی و ملاحظه قرار گیرد که از روشنگری دائمی درباره فتنه که همچنان ادامه دارد تا برگزاری جلسات ارشادی برای سران فتنه و دستور قاطع به ایستادگی نهادهای انقلابی در مقابل باج خواهی و قانون شکنی‌ها را شامل می‌شود.

ولایت فقیه رأس هرم اقتدار نظام اسلامی

مسئول روابط عمومی سپاه روح‌الله تصریح کرد: نقش رهبری فرزانه انقلاب به عنوان رأس هرم اقتدار نظام اسلامی در مهیاسازی مردم برای دفاع از انقلاب و خلق حماسه 9دی، نقش ویژه‌ای بوده است که می تواند همانند اقدامات دیگر نظام برای کشورهایی که مقابل استکبار می خواهند بایستند الهام بخش باشد.

سرهنگ پاسدار نظم‌آبادی بیان کرد: در این بررسی‌ها باید به رابطه عقلایی و عاطفی بین ملت و امام که خود را در اعتماد متقابل به عنوان رکن اساسی سرمایه اجتماعی نظام نشان می‌دهد، توجه ویژه نمود در غیر این صورت آن مطالعه کامل نخواهد بود؛‌ زیرا اگر مردم به نظام و رهبری‌شان اعتماد و اعتقاد نداشتند و مثل همیشه پای کار نظام نمی آمدند، جمهوری اسلامی به این راحتی قادر به خنثی سازی فتنه عمیق 88 نبود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: غربی‌ها با برآوردهای غلط دشمنان و خائنان ملت ایران چون منافقین، به زعم باطل خودشان می‌خواستند چالشی‌ترین بحران را برای ایران اسلامی طراحی و عملیاتی نمایند که با مشت محکم رهبری،‌ مردم و نیروهای دفاعی کشور در اقدامی هماهنگ و از سر غیرت دینی مواجه شدند و به پیوند نظام اسلامی با مردم و اقتدار حاصل از آن پی بردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات