شیخی در گفتگو با «بسیج»:

بودجه انبساطی نشان از ریخت و پاش دولت دارد

عبدالمجید شیخی گفت: دولت یازدهم بودجه را انبساطی در نظر گرفته تا بتواند ریخت و پاش های دولت پرهزینه را جبران کند.
کد خبر: ۸۷۹۰۴۹۳
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر عبدالمجید شیخی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: به دلیل ناتوانی دولت در پرداخت بدهی پیمانکاران عمرانی ، افزایش ناگهانی بودجه عمرانی برای سال آینده صحیح به نظر نمی‌رسد. دولت یازدهم بودجه را انبساطی در نظر گرفته تا بتواند ریخت و پاش های دولت پرهزینه را جبران کند.

وی افزود: رشد اقتصادی در صورتی وجود خواهد داشت که بودجه جاری با بودجه عمرانی تناسب داشته باشد  و هرچه بودجه جاری نسبت به بودجه عمرانی افزایش پیدا کند گواه بر ناکارآمدی مدیریت حاکم در کشور است.

شیخی در خاتمه خاطرنشان کرد: از اینرو اصلاحات و نظارت لازم در ردیف های جاری بودجه از سوی نمایندگان مجلس باید شکل بگیرد تا اجازه داده نشود هزینه های جاری تاشی از ریخت وپاش های دولتی افزایش پیدا کند. نظام پرداخت و دریافت حقوق‌های نجومی سندی برای تایید افزایش هزینه های جاری دولت یازدهم است.

به گزارش خبرگزاری بسیج سیاست پولی انبساطی به سیاست‌هایی اطلاق می‌شود که از طریق افزایش در عرضه پول، خود را به هدف عمومی سیاست پولی می‌رساند و به عبارت دیگر هر سیاست یا تدبیر افزایش دهنده عرضه پول را سیاست انبساطی پولی گویند. این سیاست بیشتر در حالاتی مثمر است که اقتصاد در حالت رکود باشد که در این حالت بانک مرکزی جهت برقراری تعادل در اقتصاد کشور و رفع اثرات نا مطلوب این پدیده بر مقدار عرضه پول می‌افزاید تا اینکه از این طریق رکود را مهار کند
ارسال نظرات
آخرین اخبار