معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک

کمپ‌های ترک اعتیاد بدون مجوز در استان تعطیل شدند

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک گفت: درخصوص حفظ حقوق شهروندی و پیشگیری از وقوع جرم به منظور ایجاد فضای سالم در جامعه از تعداد 50 کمپ ترک اعتیاد بازدید بعمل آمد که از این تعداد 30 کمپ به دلیل نداشتن مجوز قانونی تعطیل شد.
کد خبر: ۸۷۸۷۶۵۰
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اصغر سلطانی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دادستانی درخصوص حفظ حقوق شهروندی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: به منظور ایجاد فضای سالم در جامعه در این زمینه اقداماتی صورت گرفته که از جمله آن‌ها در حوزه بهزیستی اقدام به بازدید از مراکز خیریه، کمپ‌های ترک اعتیاد و مهدهای کودک صورت گرفت که از تعداد 50 کمپ ترک اعتیاد 30 کمپ به دلیل نداشتن مجوز قانونی تعطیل شد.

وی افزود: در حوزه ورزش و جوانان باشگاه‌های ورزشی از حیث عرضه مواد نیروزای غیرمجاز و قاچاق مورد رصد قرار گرفتند که از 89 باشگاه 27 باشگاه به خاطر تخلفات پلمپ و پرونده آنان جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک تصریح کرد: مکمل فروش‌ها نیز از حیث فروش مواد قاچاق و نیروزا مورد بازرشی قرار گرفتند که از تعداد 10 واحد صنفی بازرسی شده 8 واحد پلمپ شد همچنین از 52 واحد عطاری مورد بازدید 11 واحد به دلیل نگهداری و فروش داروهای غیرمجاز از جمله شربت ترک اعتیاد و متادون تعطیل شد.

سلطانی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از اصناف گفت: براساس گزارشات مردمی در هشت ماه گذشته از 464 واحد صنفی به صورت سرزده بازدید بعمل آمد که 161 سفره‌خانه به دلیل عرضه قلیان و استعمال دخانیات پلمپ و 20 واحد صنفی دیگر به دلیل نداشتن پروانه فعالیت تعطیل شدند و 2450 قلیان در سه مرحله توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شد.

وی افزود: در بازرسی از مشاورین املاک باتوجه به گزارشات دریافتی که مبادرت به دریافت حق کمیسیون و تنظیم مبایعه نامه برخلاف قانون و فروش اراضی ملی می‌کنند برای پیشگیری از بروز جرایم و حفظ حقوق شهروندی در این زمینه با متخلفین نیز برخورد و تذکرات لازم داده شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک تصریح کرد: 151 واحد صنفی تالار باغ مورد بازدید قرار گرفت که 54 واحد به دلیل عدم رعایت قوانین و حفظ کرامت انسانی تعطیل شد.

سلطانی ادامه داد: متاسفانه برخی از آرایشگاه‌های زنانه مبادرت به دخالت در امور پزشکی می کنند که از 220 آرایشگاه بازدید شده 13 واحد متخلف شناسایی و تعطیل شد.

وی با اخطار به خانواده‌ها درخصوص دریافت فایل اصلی فیلم خانوادگی و عدم اعتماد به آتلیه‌های بدون مجوز گفت: 32 واحد صنفی عکاسی و فیلمبرداری مورد بازرسی قرار گرفت که 9 واحد به دلیل فعالیت غیر متعارف و انتشار عکس‌های خانوادگی شهروندان در فضای مجازی تعطیل شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک تصریح کرد: فعالیت 40 مرکز نانوایی در نقاط مختلف شهر اراک مورد بررسی قرار گرفت که تعداد 11 واحد به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشت تعطیل شد.

سلطانی بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خوابگاه‌های دانشجویی، رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در این هشت ماهه بود که تذکرات لازم به این مراکز داده شد.

وی افزود: گزارشی مبنی بر تخلفات صنفی برخی از مراکز طلافروشی‌های استان به دادستانی این شهر رسید که فعالیت این صنف در دستور کار قرار گرفت و دو مرکز به دلیل فروش طلاهای عیار پایین و خرید طلای مسروقه مهر و موم شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک تصریح کرد: متاسفانه در بحث کلاهبرداری با شگردهای خاص به رغم هشدارهای داده شده شاهد بروز مواردی هستیم که اکثر افرادی که در دام کلاهبرداران گرفتار می‌شوند متاسفانه از نظر سطح تحصیلات نیز دارای تحصیلات عالیه هستند.

سلطانی در پایان با اشاره به میزان آمار جرایم صورت گرفته در سطح استان گفت: بیشترین میزان جرایم با 32 درصد مربوط به مواد مخدر، سرقت 17 درصد، جرائم علیه اشخاص 9 درصد و جرایم علیه اموال و مالکیت 4 درصد و سرقت نیز 17 درصد است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات