یکی از منتخبان جشنواره مالک اشتر در گفتگو با «بسیج»:

اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند نقش آفرینی دانش آموزان است

عرب‌پور گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت دانش آموزان است که با پرهیز از تجمل گرایی و سوق دادن خانواده به مصرف کالای داخلی می توانند در خانواده و جامعه نقش آفرینی کنند.
کد خبر: ۸۷۸۷۵۷۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

زینب عرب‌پور برگزیده شهرستان زرند استان کرمان در جشنواره مالک اشتر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: صرفا داشتن کارت بسیج مهم نیست آنچه ضرورت دارد فعالیت دانش آموزان در عرصه های مختلف علمی است که تشکیل حلقه‌های صالحین یکی از فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه بوده است.

وی با بیان اینکه مدرسه به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی در تربیت نیروی انسانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی نقش دارد، ابراز کرد: اگر نیروی انسانی در کشور تقویت شود زمینه توسعه اقتصادی در کشور فراهم می شود و در این راستا دانش آموزان در خانواده و جامعه می توانند در ایجاد فرهنگ کار و حمایت و مصرف کالاهای داخلی بسیار موثر باشند.

عرب‌پورتغییر نگرش برای مصرف محصولات ایرانی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دانش آموزان در خانه و مدرسه می‌توانند با حذف برخی از امکانات مصرفی و جایگزین کردن این کالاها با کالاهای داخلی همان مطلوبیت را ایجاد کنند.

فعال بسیج دانش آموزی عنوان کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت دانش آموزان در خانه و مدرسه است و می توان با پرهیز از تجمل گرایی و سوق دادن اعضای خانواده به مصرف کالای داخلی نتیجه بهتری را دید و همه افراد جامعه باید به اقتصاد مقاومتی باور داشته و در حوزه اقتصادی به آن به عنوان یک استراتژی بلند مدت نگاه کنند.

این فرمانده منتخب زرند خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، مفاهیم گوناگونی دارد و می‎توان استفاده از کمترین تجهیزات با بیشترین کارایی را یکی از تعارف مطلوب آن در نظر گرفت.

این فرمانده منتخب جشنواره مالک اشتر در خاتمه افزود : مشارکت دانش آموزان در تحقق اقتصاد مقاومتی در مصرف کالای داخلی است. باید بیش از گذشته به تولید داخل توجه شود  چرا که مزایای  فراوانی برای اقتصاد کشور به همراه دارد  و موجب اشتغالزایی برای بیکاران می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار