خبرهای داغ:
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان:

بیان فرهنگ و هنر اسلامي در قالب هنر ماندگارتر است

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان گفت: اگر فرهنگ و هنر اسلامي در قالب هنر بيان شود ماندگارتر خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۸۶۳۴۸
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، فاضل عبادی در مراسم تجلیل از استاد برجسته خوشنویسی «سیدعلیرضا مجیدی» در بهار بیان داشت: نکوداشت سرمايه‌هاي فرهنگي در زمان حيات آنها بسيار تاثيرگذار است و باعث رونق فرهنگ خواهد شد.

وی اضافه کرد: خوشنويسي هنري با ظرافت و زيبا است و هنرمندان ما آثاري فاخر و ماندگار خلق کردند و اين هنر پيشرفت‌هاي قابل توجهي در سال‌هاي اخير داشته است.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان تصريح کرد: اگر فرهنگ و هنر اسلامي در قالب هنر بيان شود ماندگارتر خواهد بود.

* ظرفيت‌هاي خوبي در شهرستان بهار در حيطه هنر و عرفان وجود دارد

فرماندار بهار نیز در این مراسم اظهار داشت: يکي از سياست‌هاي دولت تدبير و اميد توجه به مقوله فرهنگ است که برگزاري اين مراسمات در اين راستا است.

محسن مرادي پناه اضافه کرد: ظرفيت‌هاي خوبي در شهرستان بهار در حيطه هنر و عرفان وجود دارد که وجود عارف بزرگ شيخ محمد بهاري است که ميعادگاه عاشقان است.

وي افزود: هنرمندان تلاش مي‌کنند تاريخ باشکوه ايران اسلامي را به نسل‌هاي آينده منتقل کنند و ارج نهادن به هنر گذشتگان و هنرمندان فعلي و در مجموع اقدامات فرهنگي به اندازه حفاظت از مرزهاي جغرافيايي ارزشمند است.

* هنر خوشنويسي به برکت وجود هنرمندان پويا بوده است

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بهار نیز در این مراسم گفت: رسالت و مسئوليت هنرمندان در جامعه امروز سنگين‌تر از گذشته است و بايد در خط عرفان و اسلام حرکت کنند تا به سر منزل مقصود برسند.

فتح‌الله ضابطي افزود: تجليل از مفاخر نشان دهنده توجه ارشاد اسلامي به صنوف مختلف فرهنگي است و هنر خوشنويسي به عنوان گل سر سبد هنر اسلامي هيچ‌گاه حالت ايستا نداشته و به برکت وجود هنرمندان پويا بوده است.

ارسال نظرات