یکی از فرماندهان منتخب بسیجی در گفتگو با «بسیج»:

قرارداد های دولت با شرکت های چینی، ترکیه ای و فرانسوی نقض صریح اقتصاد مقاومتی است

فرزاد محمدی با بیان اینکه اردوهای جهادی گامی در جهت شناخت قابلیت‌های اقتصادی مناطق محروم است افزود: بررسی مشکلات و توانمندی‌های اقتصادی مناطق محروم کشور توسط اردوهای جهادی میسر شده است.
کد خبر: ۸۷۸۴۹۷۶
|
۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۷

فرزاد محمدی یکی از مسئولان بسیج استان زنجان و از منتخبان چهارمین جشنواره مالک اشتر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: اردوهای جهادی در قالب فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و بهداشتی در راستای محرومیت زدایی از  مناطق و تسریع در روند خدمت رسانی دولت به مناطق محروم بوده است ، دولت باید میزان خدمات ارائه شده توسط جوانان جهادگر در عرصه اقتصادی را مورد ارزیابی اقتصادی قرار دهد.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی گامی در جهت شناخت قابلیت‌های اقتصادی مناطق محروم است افزود:  بررسی مشکلات و توانمندی‌های اقتصادی مناطق محروم کشور، موجب می‌شود تا شناسایی جامع از وضعیت اقتصادی، معیشتی و نیازمندی‌ها و توانمندی‌های اقتصادی مردم  مناطق مختلف انجام شود.

محمدی بیان داشت: تشکیل کارگروه‌های اقتصادی و تلاش برای شناسایی مشکلات، موانع، آسیب‌ها و پتانسیل منطقه از جمله اهداف مورد نظر است. دولت می‌تواند با طرح‎های جامع اقتصادی بلند مدت که در مناطق محروم صورت می دهد برنامه ریزی مناسب تری برای خدمت رسانی به مناطق محروم در نظر بگیرد که در این زمینه اردوهای جهادی مانند یک اهرم نظارتی قوی نیز عمل خواهد کرد. 

محمدی خاطر نشان کرد: دولت از ظرفیت بسیج استفاده نمی‌کند مشکلات شهرک های صنعتی و تعطیلی واحدهای صنعتی از جمله اهمال کاری دولت محسوب می‌شود. چنانچه دولت باید برای بسیجیان در مسائل اقتصادی میدان فعالیت قرار داده و محدودیت ایجاد نکند.

محمدی با بیان اینکه دولت در خلاف مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند گفت: قراردادهایی که دولت با شرکت‌های خارجی در حوزه نفت و انرژی مثل توتال یا وزارت نیرو با شرکت‌های چینی و ترکیه‌ای می‌بندد خلاف اقتصاد مقاومتی است .

وی در خاتمه بیان داشت: درددل بسیجیان فراوان است، دولت توجهی به ظرفیت بسیجیان ندارد و از این توانمندی‌ها حمایت نمی‌کند و باید به دولت بگوییم  یک تحریم دیگر کافی است تا خارجی‌ها  دست ما را در حنا بگذارند و ما را دچار مشکلات اقتصادی بیشتری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار