خبرهای داغ:
امام جمعه اقبالیه:

آگاه سازی مردم از اصلی‌ترین اهداف قیام امام حسن(ع) بوده است

امام جمعه اقبالیه اذعان کرد: دشمنان تبلیغات سوء بسیاری را در مورد امام حسن(ع) و شیعیان در اقصا نقاط دنیا کرده و اذهان عمومی را نسبت به اسلام منحرف ساخته بودند لذا آگاه سازی مردم از اهداف قیام امام حسن(ع) بود.
کد خبر: ۸۷۸۴۵۵۲
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
حجت‌الاسلام سید مرتضی فاطمیان امام جمعه شهرستان اقبالیه، در گفت و گوی اختصاصی خود با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین،به مناسبت 28 صفر و شهادت امام حسن(ع) اظهار کرد: در جمله‌ای نورانی از پیامبر اکرم(ص) امام حسن(ع) و امام حسین(ع) از بزرگترین امامن و سید و سالار اهل بهشت هستند.
وی تشریح کرد: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هرکدام بر اساس وظیفه‌ای که خداوند به آن‌ها محول کرده بود، وظیفه امامت خود را انجام دادند.
امام جمعه اقبالیه ادامه داد: موقعیت امامت این دو بزرگوار بسیار خاص و متفاوت بوده است و با توجه به شرایط موجود در جامعه مجبور به جنگ و یا پذیرفتن صلح شدند.
حجت‌الاسلام فاطمیان در خصوص صلح امام حسن(ع) با معاویه تصریح کرد: امام حسن(ع) می‌دانستند که معاویه اهل نیرنگ است و با شرایطی خاص صلح با معاویه را پذیرفتند.
وی شرایط دعوت امام حسن را همچون زمان پیامبر(ص) دشوار عنوان کرد و گفت: اشراف مکه وقتی دیدند پیامبر از دعوت خود دست بر نمی‌دارد وعده پول و مقام به ایشان دادند ولی پیامبر بزرگوار ما در پاسخ به این رفتار مشرکین گفتند " اگر خورشید را در یک دستم و ماه را در دست دیگرم قرار دهید، هرگز از دعوت خود  دست بر نمی‌دارم".
امام جمعه اقبالیه تبیین کرد: امام حسن(ع) در ابتدا صلح را نپذیرفته و تصمیم به جنگ گرفتند ولی وقتی دیدند بیشتر یارانش را افرادی دنیازده تشکیل می‎‌دهند که معاویه با وعده پول آن‌ها را می‌خرد، مجبور به پذیرش صلح شدند.
حجت‌الاسلام فاطمیان متذکر شد: دشمنان تبلیغات سوء بسیاری را در مورد امام حسن(ع) و شیعیان در اقصا نقاط دنیا کرده و اذهان عمومی را نسبت به اسلام منحرف ساخته بودند لذا آگاه سازی مردم از اهداف قیام امام حسن(ع) بود.
وی افزود: مردم آن زمان آگاهی لازم را نداشته و از بینش اسلامی عقب مانده بودند، آن‌ها تنها آن‌چه را که می‌دیدند مطابق با واقعیت دانسته و قبول داشتند و معاویه با نیرنگ‌های مختلف اسلام را دگرگون کرده و به مردم ابلاغ می‌کرد.
امام جمعه اقبالیه مطرح کرد: وقتی معاویه دید نمی‌تواند امام حسن(ع) را از سر راه خود بردارد با حیله و دادن وعده های دروغین به همسر امام حسن(ع) از او خواست ایشان را مسموم کند.
حجت‌الاسلام فاطمیان ضمن اشاره به سخنان امام حسن(ع) به جناده(از یاران آن بزرگوار) در خصوص سیره زندگی ایشان خاطرنشان کرد: همواره باید برای سفر آخرت و ابدیت آماده بود و قبل از این که اجل به سراغمان بیاید توشه خود را آماده کنیم.
وی اضافه کرد: ما همواره در جست و جو دنیاییم حال آن‌که مرگ همواره در کنار ماست و خوردن غم و اندوه فردا کاری بس بیهوده است.
امام جمعه اقبالیه در خاتمه از روزی مقدر شده برای هرکس خبر داد و متذکر شد: در حلال دنیا حساب، در حرامش کیفر و در اموال شبهه‌دار سرزنش و ملامت است و می‌بایست به اندازه نیاز از اموال حلال استفاده کرد.
1005/ت30/ب


ارسال نظرات
پر بیننده ها