معاون اول دادستان کشور در همایش اقتصاد سیاه:

برخی مدیران برای بدبین کردن مردم به نظام دست به فساد می زنند

حجت الاسلام مرتضوی مقدم گفت: برخی مدیران به انگیزه سیاسی و برای بدبین کردن مردم به نظام و انقلاب دست به فساد می زنند.
کد خبر: ۸۷۸۳۷۶۱
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام مرتضوی مقدم در همایش اقتصاد سیاه اظهار داشت: فساد دارای ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی است؛ فساد اقتصادی نیز خود انشعاباتی دارد که به فساد خرد و کلان تقسیم می شود.

وی در ادامه افزود: فساد اقتصادی می تواند توسط سیاست مردان بالادستی و دارای نفوذ در نظام اداری کشور ایجاد شود؛ خوشبختانه در کشور ما مدیران عالی آلوده به فساد نیستند و بیشتر فساد توسط مدیران میانی انجام می شود که اغلب انگیزه آنها ثروت اندوزی و منازعات سیاسی است؛ بر همین اساس برخی مدیران به انگیزه سیاسی و برای بدبین کردن مردم به نظام و انقلاب دست به فساد می زنند.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم بیان داشت: نحوه ارتکاب به فساد های اقتصادی به صورت سازمان یافته و یا غیر سازمان یافته است؛ جرائم اقتصادی به صورت اقتصاد سیاه، خاکستری و سفید انجام می شود؛ در فساد اقتصاد سفید افراد به نحوه اسراف و تبذیر بیت المال توسط مدیران توجهی ندارند، عدم پرداخت بدهی های دولتی از این نوع فساد است.

معاون اول دادستان کشور خاطر نشان کرد: پرداختن به بحث حقوق های نجومی با تبلیغات و هیاهو کار آسانی است اما وقتی پشت میز قضاوت باشیم کار آیانی نیست. سر منشأ این فسادها، فساد سفید است که از ابتدا مدیران نسبت به ارتکاب آن توجهی نداشتند اگر فساد در کشورهای خارجی کمتر اتفاق می افتد به خاطر این است که مجازات برخورد با مفسدان بسیار سختگیرانه بوده بنابراین برای کسی صرف نمی کند که به دنبال فساد باشد.

 

مرتضوی مقدم با بیان اینکه تاکنون تعریف دقیقی از بسیج توسط مسئولان صورت نگرفته است و به بسیج بهای لازم داده نشده تصریح کرد: تعریف بسیج تنها به اسلحه و نظامی گری نیست بلکه اسلحه و نظامی بودن بخشی از کلیت بزرگ و مهم بسیج است.

وی ادامه داد: بسیج در همه بخش ها و رده های مختلف نقش موثری دارد متاسفانه بسیاری از مسئولان موجب به انزوا رفتن بسیجیان شده اند، مسئولان باید باور کنند ظرفیت بسیج ظرفیتی عظیم است؛ متاسفانه مسئولان از ظرفیت عظیم بسیج بهره گیری نمی کنند؛ در هر مجموعه و دستگاه اجرایی این بسیجیان هستند که خدمت گزاری و در جهت تبیین ارزش های اصولی حق طلبانه مجاهدت می کنند و اجازه نفوذ افراد و شخصیت های باطل را نمی دهند؛ لذا بسیج منحصر به حزب خاصی نیست بلکه بسیج نقش سازنده ای در کل کشور دارد.

مرتضوی در پایان عنوان کرد: دولت و مسئولان باید برای مبارزه با فساد و حفظ ارزش های اسلامی از ظرفیت بسیج استفاده کنند و مدیران باید به قشر بسیج به عنوان قشری خدمتگزار، نترس و شجاع نگاه کنند و برای آنها مقام و مسئولیت هایی را تعریف کنند تا فساد مالی در جامعه از بین برود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار