خبرهای داغ:

بسیج مجموعه‌ای از فداكارترین جوانان كشور برای سنجش و رفع نیازهاست

دبیر قرارگاه عمار بسیج دانشجویی فارس گفت: بسیج مجموعه‌ای از آماده به کارترین و فداکارترین جوانان است که نیاز کشور را می‌سنجند و برای پاسخ به آن نیازها در هر میدانی با روحیه جهادی حضور پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۸۱۵۱۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
عباس توانا، دبیر قرارگاه عمار بسیج دانشجویی استان فارس در برنامه زنده صبح دلگشا سیمای مرکز فارس كه به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه برگزار شد، گفت: بسیج دانشجویی به مثابه پیشانی حرکت‌های شجره طیبه بسیج در عرصه‌های مختلف عمل می‌کند.
وی افزود: اگر بخواهیم فلسفه و رسالت بسیج دانشجویی را بدانیم، ابتدا باید به فلسفه و چرایی تشکیل بسیج پاسخ بدهیم. چه اتفاقی افتاد که امام احساس نیاز کرد که کشور به مجموعه مانند بسیج نیاز دارد.
توانا با تصریح اینكه ۱۳ آبان ۵۸ اولین جرقه‌های تشکیل بسیج می‌خورد لذا این روز نقطه عطف انقلاب اسلامی است، گفت: ۱۳ آبان روزی است که اصول اولیه انقلاب تجلی پیدا می‌کند، در این روز یک ابر قدرت جهانی را که داعیه دار اداره جهان را تحقیر می‌کنیم بنابراین اولین مبانی تشکیل بسیج در ۱۳ آبان رقم می‌خورد.
دبیر قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی فارس با اشاره به نقش بسیج در برهه‌های مختلف اظهار كرد: بسیج با یک نگاه سلبی که دفاع از تمامیت ارضی در برابر تهدیدهای آن روزها بود، شکل می‌گیرد و امام بسیج را با یک نگاه سلبی برای یک اقدام ایجابی تشکیل داد.
وی بیان كرد: امام(ره) با یک ژرف اندیشی و آینده‌نگری دست به ابتکار تشکیل بسیج می‌زند تا در این بستر، گفتمان انقلاب اسلامی زیر سایه تربیت نیرو جاری باشد و همین نگاه ایجابی سبب می‌شود  تا در بحبوحه دفاع مقدس امام فرمودند جنگ یک مسئله مقطعی بود، دانشگاه مبدا تحولات است.
توانا با اشاره به اقدامات بسیج گفت: بسیج مجموعه‌ای از آماده به کارترین و فداکارترین جوانان است که نیاز کشور را می‌سنجند و برای پاسخ به آن نیازها در هر میدانی با روحیه جهادی حضور پیدا می‌کنند تا دشمنان را بیمناک و دوستان را امیدوار سازد.
وی با یادآوری اینكه امام و رهبر معظم انقلاب بار ها به مسئولین هشدار دادند که از فرهنگ بسیجی دور نشوید، گفت: مصداق اتم فرهنگ بسیجی را می‌توانیم در ۸ سال دفاع مقدس مشاهده کنیم که جوانان بسیجی آن روزها توانستند در برابر ۱۶ کشور که مستقیما مقابل جمهوری اسلامی بودند مقاومت کردند.
دبیر قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی فارس در ادامه فرهنگ بسیجی را دارای ۶ مؤلفه دانست و گفت: ایمان عمیق به وعده‌های الهی و اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی که اگر این پارامتر در روحیه مسئولین نباشد نمی‌توانند از استقلال و عزت ملی دفاع کنند و اگر مسئولی به اصول انقلاب ایمان نداشته باشد سبب می‌شود چنان از گوشت انقلاب تناول کند که فراموش کند انقلاب برای پا برهنه‌ها بوده است.
وی ادامه داد: دومین مولفه بسیج تلاش مخلصانه و خستگی ناپذیر است که از آن به مدیریت جهادی تعبیر می‌شود و این مهم برای کشور پیش برندگی دارد.
توانا سومین مولفه بسیج را هوشیاری در شناخت دشمن و شناخت راهبردها و تاکتیک‌های دشمن دانست و گفت: با این شناخت مسئولی در دام دشمن نمی‌افتد و همچنین گذشت و ایثار در برابر دوست که منتج به وحدت و انسجام ملی می‌شود از دیگر این مؤلفه‌هاست.
وی همچنین ایستادگی و مقاومت شجاعانه آخرین ویژگی آمادگی حضور در همه عرصه‌ها را مورد تأكید قرار داد و افزود: بسیج را نباید صرفاً منحصر در یک سازمان دید. سازمان برای ایجاد نظم خوب است اما هر کسی که بتواند در راستای حل مشکلات محله، مدرسه، دانشگاه و هر صنفی قدن بردارد بسیجی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها