مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد

اجرای 135 برنامه به مناسبت هفته وقف در استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: 135 برنامه برنامه فرهنگی و مذهبی در هفته وقف (7تا16 آذرماه) در این استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۱۳۴۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی‌اراکی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف با اشاره لزوم و ترویج فرهنگ وقف گفت: امروز یکی از راه‌های مهم گسترش موقوفات در حوزه‌های مختلف، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها است. امروزه رسانه‌های می‌توانند ذهن و اندیشه مردم و خیرین را به سمت وقف هدایت نمایند.

وی با اشاره به برگزاری 135 برنامه شهرستانی و 36 برنامه ستادی در استان گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها ترویج فرهنگ وقفف و شفاف‌سازی عملکرد این سازمان در طول سال، ترغیب مردم در راستای ایجاد وقف جدید است.

مدیرکل اوقاف استان مرکزی تصریح کرد: برنامه‌های هفته اوقاف 3 روز پیش از پایان ماه صفر آغاز و تا یک هفته بعد از این ماه در سطح استان اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی‌اراکی از برپایی نمایشگاه وقف در محل امازادگان آمنه خاتون(س) و عبدالله(ع) کلانشهر اراک خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف ارائه گزارشی از عملکرد یک‌ساله اوقاف و امور خیریه در قالب تصویر است.

وی افتتاح پروژه‌های عمرانی را دیگر برنامه‌های این هفته دانست و گفت: افتتاح پروژه‌های تجاری ثنا، افتتاح پروژه‌های موقوفه شمس‌الله جهانگیری و موقوفه فرمان‌فرما، افتتاح محوطه امامزاده سلطان سید احمد هزاوه و مراسم کلنگ زنی امامزاده فیجان در اراک از جمله برنامه‌های اجرایی است.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی افتتاح پروژه باغ ویلای دینارآباد، افتتاح رقبات مسکونی موقوفه کَلخانی و فرمان‌فرما که به طور مشترک فعالیت کردند وتنظیم وقف‌نامه 12 واحد آپارتمانی را برنامه‌های ویژه در شهرستان ساوه دانست و گفت: آسفالت جاده امامزاده محمود(ع) جردی‌جان و تکمیل محوطه امامزاده یحیی(ع) عیسی‌آباد برنامه‌های شهرستان محلات است.

مدیرکل اوقاف و امرو خیریه استان مرکزی بااشاره به افتتاح ضریح امامزاده اسماعیل(ع) روستای وفس و افتتاح دستگاه فتومتر 8 فیلتر پزشکی دهنو در شهرستان خنداب، از آغاز به کار صدای وقف با شماره تماس 33870 خبر داد و افزود: در شهرستان زرندیه نیز برنامه‌هایی نظیر افتتاح مسجد اسماعیل‌آباد، کلنگ‌زنی ساخت حسینیه امامزاده ذلف‌آباد و افتتاح زائرسرای و مرکز فرهنگی – قرآنی امامزاده ذلف‌آباد فراهان و عملیات تخریب و بازسازی امامزاده داوود(ع) فلوجرد تفرش از دیگر برنامه‌هاست.

وی افزود: همایش وقف و بانوان در امامزاده عبدالله(ع) اراک، برنامه بصیرتی بسیج در امامزاده طاهر و مطهر(ع)، افتتاح نمایشگاه وقف در شهرستان های اراک و ساوه، افتتاح مسجد اسماعیل‌آباد زرندیه و رونمایی از وقف‌نامه در شهرستان ساوه، همایش یاوران وقف از جمله برنامه‌های هفته وقف است.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی تصریح کرد: قرائت زیارت پرفیض حضرت رسول(ص) از راه بعید صبح روز 28 ماه صفر، دیدار با خانواده شهدای وقف، نشست صنفی وقف، غباروبی امامزاده محمدعابد(ع)، بازدید از کارکنان بازنشسته، ویزه برنامه شهادت علی ابن موسی‌الرضا(ع)، برگزاری همایش روحانیون در بیت امام جمعه، دیدار کارکنان اوقاف با نماینده ولی فقیه، غباروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدای اراک، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های هفته وقف برشمرد.

وی افزود: همایش وقف و رسانه در کانون امام خمینی(ره)، افتتاح مرکز مجازی حفظ قرآن در مسجد امام خمینی، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم در بقاع شاخص، ارائه خدمات رایگان در طول هفته در درکاندگاه دوزَج، برگزاری شورای اداری استان با محوریت تشریح عملکرد این سازمان و بیان برنامه‌های وقف از دیگر برنامه‌هاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: حضور قرآنیان و اصحاب وقف در صدا و سیمای آفتاب، جمع‌بندی برنامه‌های انجام شده به مناسبت هفته وقف از سیمای استان، برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه استان و چاپ بروشور از عملکرد اطلاعاتی از برنامه‌های وقف ویژه عموم مردم در این هفته اجرایی است.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی شعار محوری این هفته را «همه واقف باشیم» اعلام کرد و افزود: وقف و رسانه، وقف و ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع)، وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، وقف، بقاع متبرکه و زیارت، وقف و حوزه های علمیه، وقف و محرومیت زدایی، وقف و سلامت، وقف و خانواده، وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف، علم و فناوری را روز شمار دهه وقف عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات