خبرهای داغ:
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین:

مسجد را محل پرورش و تربیت معنوی قراردهیم

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با بیان اینکه آبادانی مسجد فقط به عمران ظاهری رسیدن مسجد نیست ابراز کرد: باید مسجد مرکز تجمع مونین باشد و باید به جایی برسیم که جامعه از عمرانی معنوی مسجد استفاده کنند.
کد خبر: ۸۷۷۶۴۴۷
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عباس اوتارخانی مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه شهر الوند با بیان اینکه از مهمترین مصادیق صدقه جاری ساخت مسجد است، اظهار کرد: عمرانی و آبادانی مساجد برای کسانی است که اهل ایمان هستند و به خدا و روز قیامت ایمان دارند کار بسیار ارزنده ای است.

وی در ادامه ابا اشاره به آیه 18 سوره مبارکه توبه افزود: مسجد سازی و آبادانی مساجد تنها برای کسانی است که اهل ایمان هستند و تنها چیزی که در دنیا پس از مرگ از آدمی دستگیری می کند همین صدقه جاریه است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با بیان اینکه آبادانی مسجد فقط به عمران ظاهری رسیدن مسجد نیست ابراز کرد: باید مسجد مرکز تجمع مونین باشد و باید به جایی برسیم که جامعه از عمرانی معنوی مسجد استفاده کنند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 264 سوره مبارکه بقره اظهار کرد: شرط پذیرش این صدقه جاریه این است که اگر اهل صدقه هستین باید مراقب باشین که با منت گذاشتن و اذیت کردن ثواب صدقه را ضایع نکنید.

 اوتارخانی ادامه داد: کسانی هستند که به سمت صدقه جاریه قدم بر می‌دارند و متاسفانه به دنبال ریا هستند و ثواب کار را از بین می برند باید هم بدنبال عمرانی آبادانی مسجد باشیم و هم باید به دنبال عمران معنوی مسجد باشیم، گاهی مسجد میسازند و تعمد دارند که نامشان را در مسجد ذکر کنند.
امام جماعت مدیر مسجد است
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با بیان اینکه در مسائل مسجد باید مدیریت مسجد معلوم شود عنوان کرد: مسجد یک مدیر و رییس دارد و آن هم امام جماعت است باید به فرمایشات رهبری که فرمودند مسجد یک محور دارد و آن محور امام جماعت است توجه داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: اگر به دنبال جریان دینی در یک مسجد هستیم باید با امام جماعت هماهنگ شویم، در سیره نبوی از صحابه خود مشورت می‌گرفتند و هم از آنها کار می‌خواستند، هیئت امنا هم در کنار امام جماعت باید همچون صحابه عمل کنند.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به هجمه های فرهنگی در دنیا تصریح کرد: دشمن برای اینکه جوانان ما را به سمت خود سوق دهند نقشه های بسیار زیادی طراحی کرده است.

مساجد فعالتر عمل کنند

حجت الاسلام اوتارخانی با بیان اینکه مساجد را باید فعالتر از گذشته اداره کنیم ابراز کرد: باید تمام آحاد جامعه و مردم برای جذب جوانان به مساجد تلاش کنند و در حلقه های آموزشی گردهم جمع شوند.

وی یکی از چالش‌های فرهنگی جامعه را بی توجهی به قشر جوان دانست و گفت: باید برای جوانان در مساجد برنامه داشته باشیم چرا که آمریکا و صیهونیست به دنبال این است که جوان وارد مساجد نشود.

این استاد در پایان اظهار کرد: باید به دنبال ترویج فرهنگ شهدا باشیم و به تدابیر رهبری جامعه عمل بپوشیم چراکه اگر اینان نبودند ایران سوریه ای دیگر می‌شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها