فرمانده پیشین بهداری نیروهای مسلح در تبریز:

می توانیم به برکت خون شهدا، مقاومت مردم و درایت رهبری بر مشکلات فائق شویم

فرمانده پیشین بهداری نیروهای مسلح، ساعاتی پیش در یادواره شهدای بهداری رزمی لشکر 31 عاشورا، با اشاره به مشکلات موجود جامعه و رشادت های رزمندگان کشورمان در دوران مقدس، گفت: می توانیم به برکت خون شهدا، مقاومت مردم و درایت رهبر فرزانه انقلاب بر مشکلات فائق شویم.
کد خبر: ۸۷۷۵۸۷۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نصرالله فتحیان با یادآوری دوران دفاع مقدس و با تشریح بخشی از ماموریت بهداری رزمی لشکر 31 عاشورا در عملیات والفجر 8، اظهار کرد: در آن عملیات پیچیده و سخت، بهداری باید همه امکانات و تجهیزات خود را در قالب دو بیمارستان صحرایی و در زمینی به مساحت بیش از شش هزار متر و در ظرف مدت کمتر از سه ماه در شرایط کاملا طبقه بندی شده و حفاظتی فراهم می کرد.

وی با بیان اینکه در لشکر 31 عاشورا، بیش از 800 نفر از جامعه پزشکی شرکت داشتند، افزود: بیش از 80 درصد این افراد پزشک و متخصص بودند که در قالب بیش از 100 تیم پزشکی در بالاترین سطح در عملیات حضور داشتند چراکه در آن روزها صف بندی ها امروزی وجود نداشت و همه دلشان برای انقلاب می تپید.

فتحیان با اشاره به روحیه والای فعالان بهداری در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در عملیات والفجر 8، بیش از 28 هزار مجروم و مصدوم شیمیایی به بهداری ها جهت درمان انتقال داده شدند که اگر حضور افراد جامعه پزشکی نبود، روزانه بیش از 100 شهید نیز به آمار شهدای ما افزوده می شد.

وی با توجه به نقش بهداری در پیروزی های رزمندگان کشورمان، تصریح کرد: بمباران بیش از 10 بار بیمارستان های صحرایی در عملیات والفجر 8، نشان می دهد که دشمن پیروزی خود را در شکست مقاومت جانانه جامعه پزشکی می دید.

فرمانده پیشین بهداری نیروهای مسلح با اعلام اینکه 325 شهید از منطقه آذربایجان در بخش بهداری شناسایی شده، بیان داشت: به طور حتم آمار شهدا بخش بهداری منطقه آذربایجان بیش از این است که موجب افتخار ملت ایران هستند.

 

در حاشیه این یادواره، با رونمایی از تمبر شهدای بهداری رزمی شمالغرب کشور، جمعی از خانواده شهدای بهداری تجلیل شدند.

یادواره شهدای بهداری رزمی لشکر 31 عاشورا با حضور جمع زیادی از خانواده شهدا و جمعی از مقامات لشکری و کشوری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.


ارسال نظرات