شهردار تبریز:

دیپلماسی شهری تبریز در چارچوب سیاست‌های خارجی کشور است

شهردار تبریز در حاشیه برگزاری جایزه جهانی خشت طلایی و در دیدار با شهردار سارایوو، با اشاره به ارتباطات بین‌المللی تبریز در سال‌های اخیر، گفت: دیپلماسی شهری تبریز در چارچوب سیاست‌های خارجی کشور پیگیری شده و گسترش ارتباطات با شهرهای مختلف جهان را مد نظر قرار داده است.
کد خبر: ۸۷۷۱۲۷۳
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی در دیدار با ایوو کومشیچ، افزود: مصمم به تقویت این رویکرد هستیم و معتقدیم سارایوو به عنوان یکی از شهرهای توسعه‌یافته جنوب‌شرق اروپا می‌تواند فرصت ارزشمندی در راستای اهداف گردشگری تبریز 2018 باشد.

وی یادآوری کرد: نام سارایوو یادآور مظلومیت و مقاومت مسلمانان بوسنی‌ و ‌هرزگوین است و از این نظر، با تاریخ مجاهدت‌، ایثارو رشادت‌تبریز اشتراک قابل توجهی دارد.

نجفی برگزاری هفته‌های فرهنگی، بازارچه‌های مشترک صنایع دستی و توسعه مراودات فرهنگی و ورزشی را از راهکارهای توسعه همکاری‌های دو طرف عنوان کرد.

ایوو کومشیچ، شهردار سارایوو نیز در این دیدار با تبریک انتخاب تبریز به عنوان شهر برگزیده جایزه خشت طلایی، اظهار داشت: موفقیت‌های بین‌المللی تبریز در سال‌های اخیر، نمود خوبی در مراودات رهبران شهری جهان داشته و موجب انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 شده است.

وی با بیان اینکه این موفقیت‌ها، هر شهری را برای توسعه ارتباط با تبریز ترغیب می‌کند، اظهار امیدواری کرد: زمینه‌های تعامل دو طرف در آینده‌ای نزدیک در تبریز یا سارایوو مطرح و بررسی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار