خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه ناحیه نهاوند مطرح کرد

دفاع از کوی و برزن مهمترین وظیفه گردان‌های بیت‌المقدس

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه نهاوند گفت: مهمترین وظیفه گردان‌های بیت‌المقدس دفاع از کوی و برزن در محدوده سرزمینی خود به عنوان بخشی از استراتژی دفاع موزائیکی است که توسط سپاه و بسیج اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۱۱۷۷
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

حمید پورمهدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با اشاره به ویژگی اعضای گردان های بیت المقدس بیان داشت: دسته‌های واکنش سریع پایگاه‌های بسیج که دارای توان رزمی،علاقه و انگیزه نظامی هستند در حوزه تشکیل یک گردان بیت المقدس حوزه محور فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای گردان‌های بیت المقدس چهار ماموریت در نظر گرفته شده است، افزود: مهمترین وظیفه گردان‌های بیت‌المقدس دفاع از کوی و برزن در محدوده سرزمینی خود به عنوان بخشی از استراتژی دفاع موزائیکی است که توسط سپاه و بسیج اجرا می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه نهاوند ابراز داشت: ماموریت دوم گردان‌ها پشتیبانی رزمی از گردان‌های امام حسین (ع) مستقر در مراکز شهرستان‌ها است.

وی ادامه داد: سومین ماموریت گردان های بیت المقدس مقابله با نا آرامی‌ها و اغتشاشات در فتنه‌های اجتماعی است و چهارمین ماموریت آنها انجام کمک‌های امداد و نجات به شهروندان در مقابل حوادث غیر منتظره طبیعی است.

پورمهدی در خصوص ضرورت برگزاری رزمایش‌ها گفت: با توجه به تهدیدات روزافزون دشمنان اسلام و انقلاب از طرف قدرت‌های فرامنطقه ای و مزدوران منطقه ای آنها ضرورت دفاع همه جانبه از مرزها و کیان ایران اسلامی بدیهی به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه در واقع دفاع جزیی از هویت یک موجود زنده است، افزود: رزمایش گردان های بیت المقدس شهرستان نهاوند امسال در روزهای 13 و 14 آبان ماه و همزمان با راهپیمایی 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار در سطح شهرستان آغاز و با استقرار در محل پادگان قدس شهرستان نهاوند و مرور آموزش‌های قبلی، رزم شبانه و اجرای عملی دفاع از کوی و برزن و هلی‌برن و ضد هلی‌برن و امداد ونجات ادامه می یابد.

* امروز احساس در جبهه بودن نیاز اصلی جامعه است

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه نهاوند تصریح کرد: چهار گردان در چهار نقطه شهرستان شامل اعضای فعال بسج پایگاه‌ها به استعداد حدود 900 نفردر رزمایش مذکور حضور خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری رزمایش حفظ انسجام و آمادگی نیروهای گردان های بیت المقدس را اجرای ماموریت های محوله عنوان کرد و افزود: بسیج بخشی از جامعه انقلابی کشور است که با انگیزه الهی و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، داوطلبانه در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و هر جایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز داشته باشد ایفای نقش می کند.

پورمهدی تصریح کرد: امروز اگر چه تهدیدات روزافزون نظامی سخت با توجه به ماهیت نظام برای کشور متصور است اما خطر عمده و اصلی در قالب جنگ فرهنگی و نرم و جنگ اقتصادی برای کشور وجود دارد که به دنبال جدا کردن مردم از ارزش‌ها و عقایدشان به‌عنوان پشتوانه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز احساس در جبهه بودن نیاز اصلی جامعه است و همه باید با روحیه انقلابی و استقامت در برابر مشکلات با بصیرت در راستای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی تلاش کنند و این یک وظیفه همگانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات