یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

کارت‌های اعتباری خرید کالا به تنهایی نمی‌توانست در بازار تحریک تقاضا ایجاد کند/ این طرح شکست خورده است

سیاوش غیبی‌پور با بیان اینکه در شرایط رکود اقتصادی،کارت اعتباری فاقد اعتبار مورد نیاز است افزود: تا زمانی که ما یک اقتصاد پایدار پیدا نکنیم تعریف کارت اعتباری کاربرد اصیل خود را نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۷۰۸۷۷
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

سیاوش غیبی پور اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه کارت‌های اعتباری خرید کالا در بانک‌ها خاک می‌خورد اظهار داشت: همان طور که شاهد بودیم کارت های اعتباری خرید کالا از چند ماه پیش به منظور خروج بازار لوازم خانگی داخلی از رکود طی طرحی به قشری خاص تعلق گرفت. اما کارشناسان اعتقاد دارند که این طرح آن طور که انتظار می‌رفت نتوانست موفق عمل کند و از سوی مردم مورد استقبال واقع نشد.

وی با بیان اینکه در شرایط رکود اقتصادی، کارت اعتباری فاقد اعتبار مورد نیاز است افزود: تا زمانی که ما یک اقتصاد پایدار پیدا نکنیم و از این وضعیت رکود هم خارج نشویم تعریف کارت اعتباری  کاربرد اصیل خودش را در شرایط کشور ما نخواهد داشت.

غیبی‌پور بیان داشت: کارت‌های اعتباری سه رنگ، تاثیری در تحول و خروج بازارکالای لوازم خانگی از کشور نداشته است این کارت‌ها به گونه ای نیست که مورد استفاده همه اقشار باشد بلکه عده خاصی از کارت اعتباری کالا استفاده کردند که فراگیر نبوده است.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: اگر از منظر کارشناسی به این طرح نگاه کنید اجرای این طرح به تنهایی نمی توانست به تحریک تقاضای بازار لوازم خانگی بینجامد و خروج از رکود این صنعت را به دنبال داشته باشد..

ارسال نظرات
آخرین اخبار