شهردار کلانشهر اراک خبر داد

آغاز به‌ کار اولین سمپوزیوم مجسمه‌سازی اراک

شهردار کلانشهر اراک از آغاز به کار نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی در این شهرستان خبر داد و گفت: تندیس پنج تن از شهیدان و مفاخر استان مرکزی در این سمپوزیوم توسط اسایتد برجسته ساخته می شود.
کد خبر: ۸۷۷۰۵۴۵
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸

محمدابراهیم عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اهداف برگزاری این سمپوزیوم گفت: این سمپوزیوم با هدف ایجاد زمینه مشارکت فعال هنرمندان مجسمه‌ساز به منظور تجلیل از مقام والای شهدا، عالمان، مفاخر فرهنگی و علمی شهر اراک و تبیین نقش هنر مجسمه سازی در نیل به استفاده از ظرفیت موجود مجسمه سازی کشور برای خلق آثار هنری برگزار شده است.

وی افزود: براساس توافق های مقرر شده 10 هنرمند برجسته و نامدار کشور در راستای ساخت تندیس پنج تَن از شهیدان دفاع مقدس و پنج نفر از مفاخر و شاعران استان مرکزی از 10 تا 20 آبان‌ماه در استان حضور دارند.

شهردار کلانشهر اراک تصریح کرد: در این دوره تندیس‌های کربلای محمد کاظم ساروقی، سپهدار عزیزالله کرهرودی، صادق بابایی چاپلقی، سردار شهید کاوه نبیری، سردار شهید رحیم آنجفی، سردار شهید احمد حسینی، عباس سحاب در استان مرکزی به دست این هنرمندان ساخته می شود.

عباسی ادامه داد: این هنرمندان از شهرهای سبزوار، تهران، کاشان، همدان، خوی و سنندج حضور پیدا کرده اند؛ استان مرکزی مهد علم و مهد تفکر است که بالغ بر 25 درصد از شاعران و مفاخر را در خود جای داده است.

وی در پاسخ به وضعیت باغ موزه استان مرکزی گفت: امیدواریم این باغ موزه با حمایت‌هایی که از سوی شهرداری و شورای شهر شده است تا چهارسال آینده افتتاح شود.


انتهای پیام/

ارسال نظرات