خبرهای داغ:
تسلیم دربرابر خداوند، مصداق اشارات قرآن

تسلیم دربرابر خداوند، مصداق اشارات قرآن

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: مراتب قرآن‌شناسی و فهم و درک معارف قرآنی به چهار دسته‌ی عبارات، اشارات، لطایف و حقایق تقسیم‌بندی می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۶۷۳۳۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در جشنواره قرآن و عترتِ دانشگاه‌های پیام نور کشور که در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مراتب قرآن‌شناسی و فهم و درک معارف قرآنی به چهار دسته‌ی عبارات، اشارات، لطایف و حقایق تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی تصریح کرد: ظواهر، کلمات، لغات، حفظ، تفسیر و وجوه قرآن مربوط به مرحله عبارت می‌شود؛ واژه عبارت در واقع به معنای عبور است و باید تلاش کنیم تا از این مرحله به مرحله بالاتر، که همان اشارات است برسیم.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: دومین مرحله قرآن‌شناسى، اشارات است که نیاز به تخصّص دارد و تنها خواص‌ مى‌توانند به این حوزه معرفتى راه یابند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: تسلیم در برابر خدا یکی از مصادیق اشارات است که نمونه آن را می‌توان در تسلیم ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) در برابر فرمان الهی در ماجرای قربانی کردن اسماعیل دید. 

وی گفت: مرحله سوم قرآن‌شناسی همان لطایف است که مربوط به اولیاء الهی می‌شود. این‌که امام صادق (ع) می‌فرمایند والتین و الزیتون همان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هستند، نمونه‌ای از درک مفاهیم قرآن در مرحله لطایف است که در مرحله عبارات و اشارات قابل درک نیست.

عابدینی به مرتبه آخر قرآن‌شناسی که مرتبه حقایق است نیز اشاره و بیان کرد: قرآن کریم علاوه بر عبارات، اشارات و لطایف، حقایقى دارد که شناخت آن مخصوص خاتم انبیاء، محمد (ص) است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها