خبرهای داغ:
با تمام توان ادامه دارد:

عملیات اجرایی گازرسانی به 41 روستای منطقه الموت

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین از پروژه های گازرسانی به روستاهای الموت بازدید کرد.
کد خبر: ۸۷۶۵۲۶۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج درقزوین ، اسماعیل مفرد بوشهری با حضور در منطقه الموت از پروژه های گازرسانی به 41 روستای منطقه بازدید کرد و راهکارها و دستورات لازم برای سرعت بخشیدن به فرآیند اجرایی پروژه های مذکور را ارائه نمود.

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین در این بازدید ضمن اشاره به تلاش همه جانبه شرکت گاز استان درخصوص گازرسانی به منطقه الموت گفت: خط انتقال گاز الموت به طول 91 کیلومتر توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در دست اجراست که طبق پیگیری های صورت گرفته ، حداکثر تا دهه فجر امسال خط انتقال مذکور تکمیل می شود و به این ترتیب الموت به شبکه سراسری گاز متصل خواهد شد.

بوشهری افزود: اما آنچه در حوزه استانی و به عنوان وظایف شرکت گاز استان تعریف شده است برنامه ریزیو اجرای خطوط تغذیه و شبکه گاز برای شهرهای رازمیان و معلم کلایه و روستاهای اطراف است که خوشبختانه اقدامات لازم برای اجرای آنها در حال انجام است.

بوشهری با اشاره به این مطلب که شبکه داخلی گازرسانی به شهرهای معلم کلایه و رازمیان تقریبا تمام شده است اذعان کرد: شرکت گاز استان نه تنها زیر ساخت های لازم برای گازرسانی به داخل شهرهای مذکور را فراهم نموده است بلکه هم اکنون پروژه های گازرسانی به 41 روستا در مناطق مختلف الموت شرقی و غربی در دست اجراست که خوشبختانه از پیشرفت مطلوبی نیز برخوردار هستند.

مهندس بوشهری در تشریح  این پروژه ها بیان کرد: این پروژه ها در قالب دو پیمان در حال انجام است که پیمان اول، گازرسانی به 17روستای منطقه رازمیان را شامل می شودکه با بهره برداری از آنها 1292 خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و در پیمان دوم نیز گازرسانی به 24 روستای منطقه معلم کلایه مد نظر است که با گازرسانی به آنها 1142 خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار می شوند.

وی هزینه پیش بینی شده برای گازرسانی به این روستاها را 70 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود امید است در دهه فجر امسال همزمان با تکمیل شدن خط انتقال گاز به منطقه الموت ، افتتاحیه گازرسانی به شهرهای رازمیان و معلم کلایه و گازدار شدن حداقل 10 روستا از این 41 روستا صورت پذیرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها