خبرهای داغ:
امام جمعه اقبالیه:

واردات کالای خارجی اقتصادکشور را از پا درآورده است

امام جمعه اقبالیه اذعان کرد: واردات کالاهای خارجی عمدتا باعث رکود اقتصادی و تعطیلی کارخانه‌ها شده است و تعداد بیکاران به بیش از 500هزار نفر رسیده که این آمار نگران کننده است.
کد خبر: ۸۷۶۴۱۰۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

حجت‌الاسلام فاطمیان امام جمعه شهرستان اقبالیه، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین پیراموناظهار نظرهای اخیر دولتمردان در خصوص مسائل اقتصادی تشریح کرد: بیشتر اقدامات در زمینه اقتصادی در حد شعار بوده و چندان عملی نشده‌اند.

وی ضمن اشاره به نام سال که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل می‌باشد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری پس از نامگذاری سال، به بیان راهکارهایی برای افزایش تولیدات داخلی و حمایت از تولیدکننده پرداختند که متاسفانه توجه چندانی بدان نشده است.

امام جمعه اقبالیه اشتغال‌زایی و حمایت از تولیدات داخلی را ضروری دانسته و اضافه کرد: واردات کالاهای خارجی عمدتا باعث رکود اقتصادی و تعطیلی کارخانه‌ها شده است و تعداد بیکاران به بیش از 500هزار نفر رسیده که این آمار نگران کننده است.

فاطمیان با بیان دیدگاه‌های مقام معظم رهبری برای توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: یکی از راه‌های توسعه اقتصادی کشور توافق کردن با غرب است که همانطور که بارها دیده‌ و تجربه کرده‌ایم غربی‌ها واقعا قابل اعتماد نبوده و همواره بدعهدی می‌کنند.

وی با استناد به سخنان رهبر انقلاب تولیدات داخلی را راه دیگر دستیابی به توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: ما باید نگاه ویژه‌ای به اقتصاد داخل داشته باشیم و اگر نگاه به درون فعال شود دیگر تحریم‌ها موثر نخواهند بود.

امام جمعه اقبالیه افزود: اگر ما به نظرات مقام معظم رهبری احترام گذاشته و نگاه به درون واقعا عملی شود، قطعا در زمینه‌های مختلف به خودکفایی خواهیم رسید.

فاطمیان ضمن معرفی سپاه به عنوان نمونه موفقی از یک ارگان خودکفا تبیین کرد: امروز سپاه کشور در مسائل دفاعی کاملا موفق بوده و حرف اول را می‌زند.

وی کمک سپاه در زمینه اقتصادی را بسیار موثر دانسته و مطرح کرد: سپاه با همکاری نیروهای هوایی، زمینی و دریایی توانسته در زمینه دفاعی به موفقیت برسد و امروز نیز استفاده کردن از کمک‌ها و نظریات بسیج و سپاه در امور اقتصادی کشور خالی از لطف نخواهد بود.

امام جمعه اقبالیه تاکید کرد: امروز کشور ما از نظر امنیتی و دفاعی مجهز است لذا باید توجهات و تلاش‌ها بیشتر در جهت توسعه اقصادی کشور باشند.

فاطمیان وجود مسئولین دوتابعیتی در کشور را دلیلی برای عدم رسیدن کشور به خودکفایی دانسته و خاطرنشان کرد: مسئولینی با حقوق‌های نجومی و یا تابعیت امریکا هرگز مشکلات مردم عادی نظیر فقر و بیکاری را درک نکرده و نمی‌توانند به خوبی به کشور خدمتگزاری کنند.

وی سوءمدیریت‌ها را مشکل اصلی کشور عنوان کرد و گفت: ما از نمایندگان مردم در مجلس که سوگند خورده‌اند از ارزش‌ها دفاع کنند انتظار داریم که نسبت به اقدامات مسئولین حساس‌تر بوده و از آن‌ها توضیح بخواهند.

1102/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها