خبرهای داغ:
در سالگرد بمباران پالايشگاه تبريز؛

رونمايي از كتاب «پالايشگاه تبريز در گذر نفت و جنگ تحميلي»

خبرگزاری بسیج: رئیس روابط عمومي و امور بين الملل شركت پالايش نفت تبريز، همزمان با سالگرد بمباران اين پالايشگاه در دوران دفاع مقدس، از رونمایی كتاب «پالايشگاه تبريز در گذر نفت وجنگ تحميلي» خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۳۶۰۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

شاكر خفايي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: اين كتاب توسط «محمد ولي نصيبي» آزاده و جانباز دوران دفاع مقدس به نگارش در آمده است.

وي ادامه داد: اين آزاده جانباز كه سال هاي عمر خود را در زندان هاي بعثي گذرانده، پس از بازگشت به ميهن اسلامي در پالايشگاه تبريز مشغول به فعاليت شده است.

خفايي اظهار كرد: نصيبي كه در حال حاضر به عنوان رئیس امور حقوقي و قراردادهای شركت پالايش نفت تبريز فعاليت مي كند، توانسته است اسناد و مدارك معتبر و مهمي را از فعاليت هاي پالايشگاه جمع آوري و كتابت كند.

نويسنده كتاب «پالايشگاه تبريز در گذر نفت وجنگ تحميلي» نيز در اين خصوص، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس چنان صحنه هاي بي نظير و بي بديلي رادر صفحات تاريخ ترسيم كرد كه دشمنان نظام و اسلام را به تعجب وا داشت.

محمدولي نصيبي ادامه داد: پالايشگاه تبريز به عنوان يكي از مهم ترين و تاثيرگذارترين شركت ها از لحاظ سوخت رساني به جبهه هاي جنگ حق عليه باطل و كارخانه هاي شمالغرب كشور مورد توجه دشمنان نظام بود و بعثی ها تلاش كردند تا با بمباران اين پالايشگاه از توان ايران اسلامي بكاهند.

وي افزود: پالايشگاه تبريز و حوادث تلخ و شيرين آن در دوران دفاع مقدس جز جدا نشدنی تاريخ دفاع مقدس است که در اثر 22 بار بمباران، اين شركت 29 شهيد تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

نصيبي اظهار داشت: به همين علت، احساس مسئوليت كردم تا اسناد و مدارك مربوط به پالايشگاه تبريز را در ايام انقلاب و دوران دفاع مقدس جمع آوري و در غالب يك كتاب به چاپ برسانم.

وي گفت: درفصل نخست اين كتاب، خلاصه اي از چگونگي تشكيل و پيدايش نفت و تلاش و توطئه هاي شركت هاي نفتي برای تصاحب و بهره مندي از منابع نفتي بيان شده است.

نويسنده كتاب «پالايشگاه تبريز در گذر نفت وجنگ تحميلي» ادامه داد: در فصل دوم كتاب به وضعيت، حوادث و رخدادهاي پس از انقلاب و دوران جنگ تحميلي اشاره شده و در فصل سوم نيز زمينه آشنايي با كليات فرآيندهاي پالايشي و سرويس هاي جانبي پالايشگاه فراهم شده است.

محمدولي نصيبي افزود: در فصل آخر اين كتاب نيز به شهداي پالايشگاه تبريز كه در قافله نور جان و سر باخته و دراتش ايمان سوختند، اشاره شده است
ارسال نظرات
آخرین اخبار