خبرهای داغ:
شهردار تبریز:

اتوبوس رانی مهم ترین بستر تحقق اقتصادمقاومتی/خدمت‌رسانی روزانه به بیش از ۷۰۰ هزار نفر

خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز در آیین معارفه و تکریم مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه، مجموعه شرکت‌واحد اتوبوس‌رانی را از مهم‌ترین بسترهای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند.
کد خبر: ۸۷۶۲۷۸۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار داشت: مباحث فنی، تعمیرات و حفاظت از تجهیزات در این مجموعه، در صورت برخورداری از دانش روز، می‌تواند هزینه خریدهای غیرضروری را جبران کند.

وی بیان کرد: در سه سال اخیر، ۳۱۰ دستگاه اتوبوس که گمان می‌شد فاقد کارایی لازم هستند، بازسازی و با برخورداری از شاخص‌های قابل‌قبول در میزان آلایندگی، به سیستم اتوبوس‌رانی شهر ملحق شده است.

نجفی افزود: علاوه‌بر این، با اجرای تمهیدات فنی، استاندارد موتور ۱۰۰دستگاه اتوبوس نیز از EURO۲ به EURO۳ ارتقا یافته‌اند که این امر، نشان‌دهنده توان فنی و تخصصی در این مجموعه تلاش‌گر است.

شهردار تبریز با اشاره به ارتباط تنگاتنگ مجموعه اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی، از نوسازی حدود چهار هزار تاکسی فرسوده تا پایان امسال خبر داد و گفت: با آغاز فعالیت اتوبوس‌های برقی و راه‌اندازی مترو در سال آینده شاهد تحول اساسی در کیفیت و نحوه ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل شهری خواهیم بود.

شهردار تبریز از فعالیت ۷۸۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد در سطح شهر تبریز خبر داد و افزود: این تعداد اتوبوس، مسئولیت روزانه خدمت‌رسانی به بیش از ۷۰۰ هزار نفر را بر عهده ‌دارند.

نجفیخاطرنشان کرد: از مجموعه ۷۸۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر تبریز، ۴۷۰ دستگاه مربوط به بخش خصوصی است؛ مصمم به توسعه این رویکرد هستیم و امیدواریم مطابق سیاست های ابلاغی اصل ۴۴، با کاهش تصدی‌گری و تقویت نظارت‌های عمومی‌، کیفیت و سرعت خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی را ارتقا دهیم.

مدیرعامل سابق شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه نیز یش از سخنان شهردار تبریز، با ارایه گزارشی از فعالیت‌های ۳۲ ماهه خود گفت: ۷۸۰ دستگاه اتوبوس فعال هم‌اکنون در سطح شهر تبریز فعالیت دارند که از این تعداد ۴۷۰ دستگاه مربوط به بخش خصوصی است.

شمس‌اله فیروزیان، با بیان این‌که اتوبوس‌رانی تبریز روزانه به ۷۰۰ هزار شهروند تبریز خدمات ارایه می‌دهد، گفت: علاوه بر خدمات رایج، ارایه سرویس‌های حمل و‌نقل در مناسبت‌های مذهبی همچون شب‌های قدر، راهپیمایی‌ها، نمازجمعه و دیگر رویدادهای اجتماعی و فرهنگی، از برنامه‌های خاص اتوبوس‌رانی تبریز است.

مدیرعامل سابق شرکت واحد اتوبوس‌رانی تبریز و حومه، رویکرد تعمیر به جای خرید را از سیاست‌های فنی این شرکت در سه سال اخیر خواند و افزود: این رویکرد نقش موثری در کاهش هزینه‌های خرید و نوسازی داشته‌است.

شهردار تبریز در این آیین با قدردانی از تلاش های ۳۲ ماهه شمس‌اله فیروزیان، فرخ جلالی را به عنوان مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه و سرپرست سازمان تاکسی‌رانی شهرداری تبریز معرفی کرد.

نجفی همچنین با صدور حکمی شمس‌اله فیروزیان مدیرعامل سابق شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه را به عنوان شهردار منطقه ۶ تبریز منصوب کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار