خبرهای داغ:
مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران قزوین اذعان کرد:

دشمن‌شناسی درس مهم مکتب عاشورا

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین اذعان کرد: دشمن شناسی یکی از مهم‌ترین درس‌های مکتب امام حسین(ع) می‌باشد و باید حواسمان جمع باشد که همواره دوست و دشمن خود و نظام را بشناسیم.
کد خبر: ۸۷۶۰۶۱۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص فرهنگ عاشورا و نیاز جامعه امروز به روشنگری و بصیرت اظهار کرد: دشمن در هر زمان و با هر لباسی دشمنی خود را با اسلام دارد و ما باید همواره آگاه باشیم.

وی ادامه داد: طبق اطلاعاتی که ما از دشمن به دست آورده‌ایم دشمنی دشمن هرگز تمام شدنی نیست و تنها شکل و ترفندهای آن با توجه به زمان‌های مختلف تغییر می‌کند.

این مسئول ظاهر شدن دشمن در لباس دوست را یکی از اصلی‌ترین ترفندهای دشمن دانسته و تشریح کرد: امروز دشمن همچون عبیدالله در روز عاشورا با نشان دادن خود به عنوان دوست سعی دارد مسلمانان را فریب دهد.

مسئولحوزه‌های علمیه خواهران قزوین دشمن شناسی را یکی از مهم‌ترین درس‌های مکتب امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: ما باید حواسمان جمع باشد که دوست و دشمن خود و نظام را بشناسیم و مستمعین باید بدانند که ما هیچ‌گاه به دنبال دشمن‌سازی نبوده و نیستیم.

کاظم‌لو با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بصیرت را موجب تشخیص دوست از دشمن دانسته و تصریح کرد: مسلمانان باید همیشه نسبت به نقشه‌های دشمن آگاه و هوشیار باشند و از دشمن ضربه نخورند.

وی ضمن بیان حدیثی از امام سجاد(ع) در خصوص دشمن شناسی حضرت عباس(ع) اظهار کرد: عموی ما ابالفضل‌العباس(ع) بابصیرت بودند و هرگز فریب ظاهر و حربه‌های دشمن را نخوردند.

این مسئول حضور مردم در مراسمات و عزاداری‌های حسینی را بسیار باشکوه دانسته و اضافه کرد: مردم ما نسبت به عاشورا و حماسه این روز خوب به میدان آمده و عزاداری می‌کنند ولی لازم است که این مراسم‌ها با معرفت و بینش بیشتری برگزار گردد.

مسئول حوزه‌های علمیه خواهران قزوین خاطرنشان کرد: انتظار اهل‌بیت(ص) از جامعه اسلامی که با هزینه‌های گزاف و خون شهیدان به بار نشسته است بسیار بیشتر از این‌هاست و باید برای نهادینه شدن بیشر فرهنگ عاشورا در تمام طول سال بیشر تلاش کرد.

کاظم‌لو تجلی رفتار حسینی را در تمامی ابعاد زندگی مسلمانان ضروری دانسته و تاکید کرد: رفتار حسینی باید در اخلاق، سبک زندگی، روابط اجتماعی و خصوصا در تشکیل زندگی ما نهادینه شود و نباید به خاطر رفتار نادرست و وجود چشم‌روهم‌چشمی‌ها از رفتار حسینی فاصله بگیریم.

وی در خاتمه ضمن بیان جنگ تحمیلی و جان‌فشانی‌های رزمندگان در این جنگ تشریح کرد: امروز دشمن خانه‌ها و خانواده‌های ما را نشانه گرفته است لذا باید بیش‌تر از گذشته به مسائل درونی زندگیمان توجه نماییم و سعی کنیم سبکی را برگزینیم که مورد پسند ائمه باشد.

1102/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها