رییس بسیج رسانه مطرح کرد

اعزام مربی به مدارس جهت آگاهسازی از مضرات شبکه‌های اجتماعی

رییس بسیج رسانه از اعزام مربیان آموزش دیده به مدارس خبر داد و گفت: این مربیان اولیای دانش‌آموزان را با اثرات منفی شبکه‌های اجتماعی در بنیان خانواده آگاه می‌سازند.
کد خبر: ۸۷۶۰۲۸۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، "مسعود بصیری"، مسئول سازمان بسیج رسانه با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در خصوص سیاست‌های کلی خانواده، اظهار داشت: بسیج رسانه در این خصوص تصمیم به تشکیل کارگروه‌هایی برای حضور بیشتر در میان خانواده‌ها به خصوص والدین کودکان در مدارس دارد.

وی افزود: اگر امروز وجود ماهواره در خانه‌ها افزایش یافته، به جهت پذیرش این امر توسط خانم‌ها است. شبکه‌های بیگانه سبک زندگی مردم کشور را تغییر می‌دهد. از آنجایی که تربیت نسل جوان بر عهده مادران است، این امر باعث تغییر در سبک زندگی نسل آینده می‌شود.

بصیری به قتل «ستایش» دختر سه ساله افغالی توسط یک نوجوان اشاره کرد و گفت: طبق اعترافات قاتل این کودک، فضای مجازی عامل این اتفاق بود. بنابراین رسانه‌ها با پرداختن به سبک زندگی و استفاده بهینه از فضای مجازی، می‌توانند به روشنفکری خانواده‌ها در این خصوص کمک کنند. فرزندان را باید از آفت رسانه و فضای مجازی دور کنیم.

رییس بسیج رسانه عنوان داشت: کشورهای غربی که خود عاملان فساد فضای مجازی هستند، قانون ممنوعیت استفاده کودکان خود را از فضای مجازی صادر کردند. این در حالی است که خانواده‌های ایرانی بدون هیچ نگرانی به کودکان خود اجازه حمل موبایل و استفاده از فضای مجازی را می‌دهند.

وی با بیان اینکه ورود بی‌پروا به فضای مجازی صدمه ‌های جبران‌ناپذیری را به بنیان خانواده می‌زند، ادامه داد: بسیج رسانه برای آشنایی خانواده‌ها درخصوص اثرات منفی و مضرات رسانه و شبکه های اجتماعی در بنیان خانواده، کارگروهی تشکیل داده و با تربیت مربیان قصد دارد گام‌های موثری در این امر بردارد.

بصیری به پیشنهاد گنجاندن «بیمه خبرنگاری» در برنامه شش ساله توسعه خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری پیگیری مشکلات خبرنگاران را در دستور کار خود قرار دادیم. در این راستا رایزنی‌هایی با نمایندگان مجلس و معاونان پارلمانی را آغاز شده است.

رییس بسیج رسانه افزود: تحقق این امر به پیگیری خبرنگاران و تشریح و تبیین بیشتر موضوع بستگی دارد تا در حجم برنامه‌های کشور این موضوع گم نشود.



ارسال نظرات