گزارش «بسیج» از مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی:

اقتصاد مقاومتی در زمان بحران سنگ آهن بیشترین کاربرد را داشت

محمد جواد عسگری گفت: وضعیت سنگ آهن در بازارهای جهانی بسیار وخیم است و همچنین در ایران وضعیت ساختمان سازی دچار رکود شدیدی شده است در این حین بود که بحث اقتصاد مقاومتی بیش از پیش مورد توجه شرکت قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۵۹۹۹۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی بسیج کارگری محمدجواد عسگری مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی اظهار کرد: سنگ آهن ایران واقع در شهرستان بافق در 20 کیلومتری شهر یزد واقع شده است که به عنوان یکی از قدیمی ترین کنستانتره های سنگ آهن مورد نیاز کارخانجات فولادی کشور شناخته می شود.

وی هدف اصلی سیستم مدیریتی شرکت را اجرای طرح های بزرگ معدنی دانسته و گفت: اهداف عالیه سازمان در حال حاضر اجرای طرح های بزرگ معدنی است . توقف این طرح ها به منزله قطع حیات در منطقه است و بدون طرح های توسعه آینده بشر در خطر جدی است . خوشبختانه مدیریت درست منابع مادی هم اکنون هیچ طرحی از جمله فاضلاب شهری، جاده سازی و دیگر طرح ها تعطیلی نداریم.
عسگری درمورد اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاست های کلی آن توسط مقام معظم رهبری در شرکت ابراز داشت: همزمان با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی در دستور کار شرکت قرار گرفت و به علت اینکه وضعیت سنگ آهن در بازارهای جهانی بسیار وخیم است و همچنین در ایران وضعیت ساختمان سازی دچار رکود شدیدی شده است سنگ آهن مرکزی هم مانند دیگر شرکت های فعال در این زمینه و مرتبط با فولاد دچار بحران شد و در این حین بود که بحث اقتصاد مقاومتی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.  
عسکری اشاره کرد: از جمله این اقدامات کاهش هزینه های جاری و هزینه هایی که الزامی نبوده و همچنین معاملات اقتصادی بیشتر و بازاریابی قوی تر بوده است تا بتوانیم درآمد بیشتری داشته باشیم.
وی عنوان کرد:  یکی از طرح های تخصصی ما در معدن، طرح کوبینگ خشک یا پرعیارسازی سنگ معدن سه چاهون است. با اجرای این طرح که از آبان ماه 1393 آغاز شده و آذر ماه 1394 به پایان رسید و توسط وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی در اسفند ماه 94 شروع به کار کرد، 8 میلیارد تومان هزینه شد که ما شاهد افزایش میزان تولید سنگ آهن مصرفی کارخانه فرآوری و تبدیل سنگ آهن کم عیار به پرعیار در محل معدن سه چاهون هستیم که بخش اعظمی از هزینه های حمل و نقل باطله ها، صرفه جویی می شود. در این طرح، که با هدف جلوگیری از حمل باطله از سه چاهون به چغارت و به تبع آن افزایش طول عمر معدن اجرا شده است، در بخشهای تیلینگ و هزینه های آب و برق نیز، شاهد صرفه جویی بسیار قابل توجه (تا 7 برابر میزان سرمایه گذاری شده در این طرح) هستیم.
محمدجواد عسگری افزود: در زمینه معضلات شرکت های معدنی مسئولان باید مستحضر باشند که تامین منبع مالی در این شرکت ها بسیار کار بزرگ و مشکلی است به دلیل اینکه هم اکنون وضعیت پروژه های عمرانی راکد است و در بازارهای جهانی هم قیمت سنگ آهن افت شدیدی داشته است.
وی ادامه داد:اما با تمام این مشکلات شرکت سنگ آهن مرکزی بسیار در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش نموده است و در این شرایط بد اقتصادی تبدیل به واحد نمونه تولیدی شده است و باید گفت که در این شرایط بد اقتصادی واحد نمونه تولید شدن کار آسانی نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار