خبرهای داغ:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد قزوین:

امام حسین(ع) یک انسان انقلابی، قوی، مستحکم و استوار بود

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد قزوین گفت: مکتب امام حسین(ع) به ما یاد می‌آموزد زیر بار زور و ذلت و استکبار نباید برویم، نمی توانیم بخاطر برخی از مسائل، ارزش های الهی و انسانی و انقلابی را کنار بگذاریم.
کد خبر: ۸۷۵۹۳۵۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام  دکتر حیدری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین درچهارمین روز از ایام محرم در جمع عزاداران حسنی در مسجد امام رضا(ع) ضمن تسلیت ایام سوگواری سید وسالار شهیدان با اشاره به بخشی از  آیات  سوره فجر که مشهور به امام حسین(ع) است، گفت:این آیه در رابطه با سید الشهداءاست و علت اینکه سوره فجر سوره امام حسین است این است که تطبیق می شود امام حسین (ع) نفس مطمئنه خداوند تبارک و تعالی بودند.

وی ادامه داد: حضرت سیدالشهداء با آن همه اضطراب ها و مضطر شدن در روز عاشورا هرچه این مصائب و حوادث ناگوار بیشتر می شد چهره نورانی حضرت بیشتر خود نمایی می‌کرد و این از نفس مطمئنه بودن و مطمئن بودن به رضایت و مرضی بودن در نزد خداوند تبارک و تعالی ناشی می شود.

حیدر در بخش دیگری افزود: حضرت امام حسین(ع) انسان کامل است، در رابطه با با امام حسین(ع) حضرت سجاد(ع) نقل می‌کند که هر وقت موقع نماز می شد پدرم امام حسین رنگ از چهره اش می پرید و پاهایش به لرزه در می‌آمد.

وی بیان کرد: بعضی ها ممکن است استاد خوبی باشند اما متدین خوبی نیستند، بعضی ها ممکن است متعبد باشند متدین باشند اما دارای مقامات اجتماعی خوبی نباشند و نتوانند ارتباط خوبی با مردم برقرار کنند، نمی توانند تاثیر گذار در جامعه شان باشد.

حیدری تاکید کرد:امام حسین(ع) انسان کامل است، تواضع امام حسین هم شنیدنی است، امام حسین(ع) انسان با اخلاقی هم بود، علم امام حسین هم شنیدنی است.

این مسئول در ادامه با اشاره به خصوصیت انقلابی بودن امام حسین(ع) افزود: امام حسین(ع) یک انسان انقلابی بود، انسان انقلابی نترس، انسان انقلابی قوی، انسان انقلابی محکم، مستحکم و استوار.

وی مطرح کرد: حضرت سید الشهداءاین گونه بود، امام حسین(ع) به یارانش فرمود: هر کدام از شما که می تواند به تیزی شمشیر و ضربات نیزه ها صبر کند با ما بماند و گرنه از میان ما بیرون برود، این روحیه انقلابی سید الشهداءاست.

وی با اشاره پاسخ امام حسین(ع) به برادر خود محمد بن حنفیه در خصوص این سفر اذعان کرد: پاسخی که امام حسین(ع) به برادر خود می دهد قابل توجه است این که می فرماید: اگر تک وتنها بمانم و اگر کسی نماند که از من دفاع نماید من از دین و ایمانم دست بر نمی دارم و از باور و اعتقادم عقب نشینی نمی کنم این روحیه انقلابی است.

حجت الاسلام  حیدری در ادامه ابراز کرد: امام آگاه به گذشته و آینده است، سید الشهداء مقامش مقام امامت است، یکی از وجوه امام علم به گذشته و آینده است؛ حضرت امام حسین(ع) همه اینها را می داند اما با همه این وجود به سمت کربلا حرکت می کند و از دین، اعتقاد، حقیقت، ایمان ،اسلام، انسانیت و ارزش های الهی دفاع می کند، این مکتب امام حسین(ع) است.

میئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد قزوین در پایان با اشاره به شعار معروف هیهات من الذلت خاطرنشان کرد: مکتب امام حسین(ع) به ما یاد می دهد زیر بار زور و ذلت و استکبار نباید برویم، نمی توانیم بخاطر برخی از مسائل ارزش های الهی و انسانی و انقلابی را کنار بگذاریم.

در ادامه مداح اهل بیت(ع) در رثای حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش به نوحه خوانی پرداخت.

9001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها