در آستانه محرم الحرام

مراسم اعلان عزای حسینی در ارومیه برگزار شد

با شرکت آحاد مختلف مردم و جمعی از مسئولان مراسم اعلان عزای حسینی در ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۵۶۰۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی در این مراسم که عصر امروز در میدان تاریخی انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: عاشورا یک حماسه جاودانه است بنابراین باید تمام شعارها و آئین‌های محرم مصادیق عاشورایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) وقتی گهواره امام حسین (ع) را پیششان آوردند دعا فرمودند، خدایا حسین (ع) را محبوب دلها قرار بده و امروز شاهد هستیم که آن حضرت محوب قلوب انسانها در اقصی نقاط عالم است.

وی افزود: اساساً ارتباط با مکتب امام حسین (ع) و شرکت در آئین‌های محرم جمعیت باشکوه را ایجاد می‌کند که در سایر مراسمات نظیر آن یافت نمی‌شود.

سرایی گفت: اکنون حماسه کربلا در دنیا به یک الگو برای آزادیخواهان و خداجویان تبدیل شده است همانگونه که ایران اسلامی در ایام دفاع مقدس از این الگو پیروی کرد و در نهایت به پیروزی رسید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان غربی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران در طول این سالها در برابر استکبار ایستاد و پیروزی خود را با اتکا به مکتب عاشورا رقم زد.

وی افزود: دشمن امروز با راه اندازی انواع شبکه‌های ماهواره و با تولید و پخش برنامه‌های انحرافی برای از بین بردن فرهنگ و آموزه‌های عاشورا وارد میدان شده است تا حدی که حتی امروز دشمن بیانیه داده، نگذارید در هیئت‌ها عکس رهبری و شهدا را نصب کنند.

وی گفت: راه تقرب به خدا عشق به امام حسین (ع) است و سه عاملی که شیعه را قدرتمند کرده شامل حماسه عاشورا، انتظار مهدوی و ولایت فقیه است که باید حافظ هر سه آن باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار