خبرهای داغ:
گفت وگوی خبرگزاری بسیج با هنرمند قزوینی:

كت خياط قزويني برتن آرمسترانگ فاتح كره ماه

گفت وگوی خواندنی خبرگزاری بسیج با خیاط با سابقه قزوینی در خصوص حرفه، عملکرد و آنچه در گذر زمان آن را تجربه می نامند!
کد خبر: ۸۷۵۵۱۴۹
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حسن كلاهدوزها هنرمند و خياط قزويني متولد 1316محله امام زاده حسين قزوين، خاطرات خوبي از هنر خياطي خود دارد كه در گفتگويي كوتاه و شيرين رهبر انقلاب امام خامنه اي را شخصيتي هنر شناس و هنردوست مي دانند.

آقاي كلاهدوز ها بيوگرافي خودتان را بفرماييد:

حسن كلاهدوزها هستم متولد1316فرزند صادق و در محله امام زاده حسين قزوين به دنيا آمدم تحصيلاتم را در مدرسه بدر تا پنجم ابتدايي ادامه دادم  و به خياطي اشتغال دارم و فرزندانم دكتر و مهندس و دبير هستند و در سنگر علم به كشور و انقلاب خدمت مي كنند.

من نیز با تكه هاي پارچه طرح ها و لباس هايي درست ميكنم و به اين اعتقاد دارم تمام هنرهاي بشر ذره اي از درياي هنرنمايي خدا هستند.

از آشنايي با جهان پهلوان تختي بگوييد:

روزي به تجريش رفته بودم  و يكي از دوستان كه تختي را مي شناخت با او دست داد و ما هم نوجوان بوديم، تختي به گرمي از ما استقبال كرد  و محبت تختي به دلم افتاد و در مسابقات كشتي فقط براي تماشاي كشتي تختي مي رفتم و لذت مي بردم.

يك بار براي مسابقه برگ طلايي زيتون رفتم سالن 7 تير برادر شاه رييس كميته المپيك بود آمد، چند تا پاسبان بودند سوت و كف زدند اما نيم ساعت بعد تختي وارد شد مردم با يك هيجان و غوغايي از جهان پهلوان استقبال كردند و خوشامد گفتند.

چه شد كه كت خياط قزويني بر تن آرمسترانگ نشست؟

اين كت را  که از تكه هاي پارچه دوختم  بيش از 3500 تكه پارچه در آن دوخته شده بود،  در اوايل برخي ها مرا شماتت مي‌كردند، اما روزنامه اطلاعات عكسي از اين كت من را منتشركرد كه در پنج رنگ  آن را به آرمسترانگ فاتح ماه تقديم كردم و به من لوح تقدير داد.

بعد از يك سال كتي براي وليعهد دوختم آن زمان بچه بود و به من 10سكه پهلوي جايزه دادند.

در چه نمايشگاه هايي شركت كرديد؟ در نمايشگاهي كه در سال 62 در قزوين بر گزار شد شركت كردم  اما 7 عدد از تابلو هايم را سرقت كردند(!)

خاطرات حضور خود را در جبهه هاي حق عليه باطل بيان كنيد:

چهار بار به جبهه ها رفتم و در فاو و جاهاي ديگر عمليات بود براي تقويت روحيه رزمندگان  كار هاي هنري خود را ارايه مي دادم.

سال 60 در سپاه پاسداران مسوول تبليغات شدم، تصاوير شهدا و بهشتي و رجاي و باهنر را بر روي پارچه تكه دوزي كردم. برادران سپاه نيز مرا به ادامه كار تشويق ميكردند.

تقدير نامه ات از رهبر انقلاب را براي مخاطبين توضيح مي دهيد؟

بله ! امام خامنه اي در آن زمان رييس جمهور بود، يك تابلو و كار هنري به ايشان تقديم كردم و به من لوح تقدير داد، وي را متواضع و خاكي يافتم و به هيچ وجه انسان با آقا احساس غربت و تنهايي نمي كند، بسيار هنر دوست و هنرشناس هستند، مرا تشويق به ادامه كار و توسعه دادند، من در پارك مي نشينم و اوقات بيكاري ام  را صرف كار هنري مي كنم.

هنر را در چه چيزي مي بيني؟

هنري كه انسان را به خدا نزديك نكند جاذبه شيطاني است، هنر انسان ساز باشد خدا را در همه رگ و بند مي توان ديد، امروز بسياري از هنر ها را نمي شود هنر انسان ساز ناميد. خود هنرمند بايد تزكيه نفس كند و بدعت هاي باطل را از طريق وي به جامعه تزريق نكنند مجموعه خاطرات و كار هاي هنري خود را در كتابي به عنوان شوق هنر گرد آوري و منتشر نموده ام.

شعري كه در جمع رزمندگان فاو سروديد را يكبار ديگر بفرماييد:

اتش به اشيانه مرغي نمي زنند

موشك به خانه و كاشانه می زنند

خصم زبون گرفت زمن بابا و مادرم

هم خواهرم يگانه برادرم

و در مدح حضرت رقيه (س) گفتم:

تمام كاخ هاي جهان مدفن جغد شود

بساز كاخ محبت كه در جهان باقيست

زايرين قبر من،شام عبرت خانه است

مدفنم آباد كاخ دشمنم ويرانه است

1002/ت30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها