خبرهای داغ:
فتاح بیان کرد

حفظ کرامت خانواده؛ مهمترین هدف کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ ‌با انتقاد از اینکه بسیاری از خیریه‌ها با هم هماهنگی و هم‌افزایی ندارند، گفت: حفظ کرامت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد ‌مهمترین هدف کمیته امداد خمینی(ره) ‌است.
کد خبر: ۸۷۵۱۴۱۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشورخبرگزاری بسیج، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ ‌، با اشاره به اقدامات کمیته امداد در حوزه تحکیم خانواده مددجویان گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره)، با توجه به رسالت خود در  این حوزه افزایش خدمات به جامعه هدف را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: حفظ کرامت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد مهمترین هدف ماست و با شناسایی افراد مستعد، آموزش، ارایه وام قرض‌الحسنه و همچنین استقلال مالی در حوزه تحکیم خانواده‌های گام برمی‌داریم؛ امیدواریم که با تلاش و اقدامات مناسب در این حوزه بنیان خانواده‌ها مستحکم و فشار بر روی این قشر از جامعه کاسته شود.

فتاح ماموریت و رویکرد اصلی کمیته امداد را توجه ویژه به موضوعات فرهنگی دانست افزود: اجرای کار فرهنگی ریشه، بنیان و اساس امداد است و اگر امدادگران در حوزه فرهنگی توجه جدی به ماموریت کاری خود داشته باشند بازخورد این موفقیت در دیگر حوزه‌ها نیز قابل لمس خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، ادامه داد:‌‌ اجرایی شدن ‌برنامه و کلاس‌های آموزشی فرهنگی برای امدادگران و مددجویان ‌موجب تاثیر‌گذاری بیشتر در ادامه فعالیت‌ها و ارائه خدمات به جامعه هدف می‌شود. در این زمینه آموزش‌های کارمندی نیز باید معطوف به ماموریت امداد باشد.

وی، در پاسخ به سوالی مبنی بر جایگاه پرداختن به مسائل دینی در خانواده‌های تحت پوشش، گفت: مجموعه امداد اصل را بر حمایت معنوی و توانمندسازی روحی و روانی جامعه هدف گذاشته‌ است، زیرا معتقدیم با ارائه خدمات حمایتی و درمانی و روانشناسی می‌توانیم از بروز آسیب‌های اجتماعی هم جلوگیری کنیم.

فتاح تصریح کرد: ترویج و تبیین فرهنگ دینی در بین خانواده‌های تحت حمایت از ضروریات و اولویت‌های کمیته امداد است. از این رو با ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صبر و شکیبایی در بین خانواده‌های مددجویان تلاش می‌کنیم فرهنگ روبه‌رو شدن با مشکلات و ناهمواری‌های زندگی را ترویج کنیم.

رئیس کمیته امداد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر افزایش بیش‌از حد خیریه‌ها و تاثیر آن در خدمات کمیته امداد، گفت: خود خیریه‌ها و فعالیت‌ آنها در این موضوع مشکل نیستند، اما وقتی این تعداد به چند هزار مورد افزایش پیدا کند موضوع کنترل آنها وجود دارد. در بسیاری از موارد انها با هم هماهنگ نیستند و هم افزایی ندارند.

وی ادامه داد: این نبود هم‌افزایی باعث می‌شود در برخی مواقع به یک نفر نیازمند از چند خیریه کمک برسد و  به دیگری هیچ‌چیز نرسد. لذا قانون‌گذاری که به آنها مجوز می‌دهد باید با باز کردن چتری روی سر همه خیریه‌ها، هماهنگی و هم افزایی ایجاد کند تا  خدایی ناکرده شاهد تخلف و سو استفاده از نیات خیر مردم در این موارد نباشیم.

منبع:ایکنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار