در پالایشگاه نفت تبریز برای نخستین بار؛

واحد بازیافت گازهای ارسالی به سیستم مشعل افتتاح شد

خبرگزاری بسیج: برای نخستین بار در صنعت پالایش نفت کشور واحد بازیافت گازهای ارسالی به مشعل در پالایشگاه تبریز به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۷۴۹۵۱۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی پالایشگاه تبریز، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در آیین افتتاح این واحد گفت: این طرح با هدف حفاظت از محیط زیست و با هزینه بیش از چهار میلیون یورو عملیاتی شد.

محمد باقر دخیلی افزود: با بهره برداری از این واحد آلاینده های زیست محیطی کاهش یافته و گازهای بازیافتی به شبکه سوخت پالایشگاه بر می گردد و امکان استفاده از تجارت گاز دی اکسید کربن که مکانیزم توسعه هوای پاک تحت پیمان کیوتو سازمان ملل است فراهم می شود.

وی ادامه داد: با افتتاح این واحد گازهای ارسالی به مشعل به میزان دو هزار و 45 کیلوگرم بر ساعت بازیافت می شود.

دخیلی یادآور شد: شرکت پالایش نفت تبریز در بهمن ماه سال 1356 با ظرفیت اسمی 80 هزار بشکه در روز راه اندازی شده و افزایش ظرفیت تولید این شرکت به 110 هزار بشکه در روز با تلاش کارشناسان و متخصصان داخلی برگ زرینی است که در سال 1371 در این شرکت رقم خورده است.

وی گفت: پالایشگاه تبریز هم اکنون سهمی حدود شش درصد از توان تصفیه نفت خام کل کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل پالایشگاه تبریز اظهار کرد: ماموریت اصلی شرکت تامین خوراک، تولید و عرضه فرآورده های نفتی مورد نیاز مشتریان با استانداردهای کیفی روز بوده و استراتژی شرکت بهبود و توسعه پایدار کسب و کار با تاکید بر ارزش آفرینی، تعهد به الزامات زیست محیطی و مسئولیت های اجتماعی است.

وی اهداف کلی پالایشگاه تبریز را توسعه کمی، کیفی و تنوع تولیدات با رویکرد فناوری های نوین، توسعه سیستم مدیریت تداوم کسب و کار، نهادینه سازی مسئولیت های اجتماعی و فرهنگ سازی آن با راهبرد سود آوری پایدار، نوآوری و توانمند سازی منابع انسانی مبنی بر مکتب یادگیری مدیریت عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار