خبرهای داغ:

۱۰ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس استان فارس اجرا می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: ۱۰ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در استان فارس اجرا و از ۱۲ کتاب در این هفته رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۸۷۹۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
سردار خداداد ابراهیمی در نشست خبری اظهار داشت: استان فارس با داشتن 15 هزار شهید به طور کامل درگیر جنگ بوده است و باید هفته دفاع مقدس را باشکوه برگزار کند.

وی با بیان اینکه باید در اجرای برنامه‌ها نوآوری به وجود آورد عنوان کرد: بسیج هنرمندان با پشتیبانی اداره حفظ آثار در هفته دفاع مقدس به اجرای تئاترهای خیابانی می‌پردازند.

ابراهیمی با اشاره به نقش کودکان در سال‌های دفاع مقدس افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فعال کردن سایت‌های فرهنگی با موضوع دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان مسابقات فرهنگی برگزار می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: برای معرفی صحیح دفاع مقدس برنامه‌های پاسخگویی به شبهات پیرامون دفاع مقدس از زبان فرماندهان، تبیین بصیرت‌افزایی، بیداری اسلامی و نقش روحانیت در مساجد برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 1400 کانون مساجد و تعداد زیادی پایگاه‌های مقاومت در استان فعالیت دارد که 10 هزار برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به ضرورت آشنایی نسل جدید با دفاع مقدس گفت: پارک موزه ولی‌عصر(عج) در دست اقدام است که با حفظ کاربری کنونی این پارک آثاری از دفاع مقدس در این پارک گذاشته می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار با اشاره به رونمایی از 10 کتاب حوزه دفاع مقدس در سوم خرداد امسال افزود: در هفته دفاع مقدس از 12 کتاب با موضوعات زندگینامه، خاطرات، شعر و داستان رونمایی می‌شود که در تالیف این کتاب‌ها از نویسندگان جوان بهره برده شده است که از دیگر نویسندگان نیز استقبال می‌شود.

وی با بیان اینکه هر سال برنامه‌هایی توسط نهادهای مختلف برگزار می‌شود عنوان کرد: انجام رژه، برگزاری نمایشگاه‌های هفته دفاع مقدس، پیاده‌روی خانوادگی و غیره از دیگر برنامه‌های این هفته است.

ابراهیمی اظهار داشت: استان فارس متولی و بزرگتر در حوزه فرهنگی ندارد و اختلاف سلیقه‌ها سبب می‌شود تا کارها به درستی پیش نرود و برنامه‌ها به حاشیه کشیده ‌شود.

وی افزود: استان فارس با داشتن 15 هزار شهید کار ارزشی جدی در شناساندن هفته دفاع مقدس انجام نداده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها