با حضور مسئول بسیج دانش آموزی استان بوشهر برگزار شد

دوره آموزشی پدافند غیرعامل برای معلمان درس آمادگی دفاعی

دوره آموزشی پدافند غیرعامل در مدرسه شاهد ثارالله برازجان با حضور کلیه معلمان درس آمادگی دفاعی دشتستان برگزار شد که حاضرین توسط مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر در خصوص ماهیت و تدریس سرفصل های مختلف توجیه شدند.
کد خبر: ۸۷۴۸۵۰۴
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲




به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ مهراب کیانی در این دوره با بیان اهمیت درس آمادگی دفاعی گفت: آمادگی دفاعی به عنوان تنها درس مشترک آموزش و پرورش و سپاه از توجه ویژه ای برخوردار است  که باعث رشد آگاهی های دفاعی دانش آموزان می شود و برنامه ای روشنی برای آن ترسیم شده است.

وی افزود: آمادگی دفاعی تنها جهت آمادگی جسمانی برنامه ریزی نشده است بلکه این آمادگی شامل بخش هایی مانند دفاع فرهنگی، سواد رسانه ای و مجازی و پدافند غیرعامل نیز می شود. معلمان عزیز باید در تمام این حوزه ها آمادگی پاسخگویی به سوالات دانش آموزان را داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی تاکید کرد: سازمان بسیج دانش آموزی و وزارت آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به این درس دارند و همین موضوع باعث شده است که درس آمادگی دفاعی به 2 ساعت در سال نهم و 3 ساعت در سال دهم افزایش یابد.

وی ادامه داد: اما در موارد محدودی در برخی شهرستان ها هنوز توجه کاملی به این درس ندارند و با نگاه حاشیه ای به آمادگی دفاعی نگاه می شود که این نوع عملکرد با دیدگاه وزارت آموزش و پرروش همخوانی ندارد.

کیانی با اشاره به ویژگی های یک معلم آمادگی دفاعی توانا، یادآور شد: معلم آمادگی دفاعی باید نسبت به مسائل فضای مجازی، عملیات روانی و تاکتیک های رسانه ای آگاهی پیدا کند تا بتواند پاسخگوی نیازهای دانش آموزان نسل امروز باشد.

وی افزود: دانش آموزان باید برای دفاع از وطن و دین خود آمادگی کامل داشته باشند زیرا دانش آموز آینده ساز مملکت است و اوست که آینده کشور را رقم می زند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار