خبرهای داغ:
مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک خبر داد:

برگزاری نمایش غدیر همراه با سراسر کشور

مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک اظهار کرد :برای سومین سال پی‌درپی واقعه غدیر خم با حضور ۱۵۰ بازیگر در شهر آبیک بازسازی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۴۷۱۲۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

علی نجاران مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین با اشاره به برگزاری نمایش واقعه غدیر خم اظهار کرد: امسال سومین سال است که در شهرستان آبیک واقعه غدیر خم برای عموم مردم به نمایش در می‌آید.

وی افزود: واقعه کربلا، جنگ‌ها و تمامی بلاهایی که بر سر ائمه‌اطهار آورده اند از عدم توجه به واقعه غدیرخم نشأت گرفته است، از همان روز واقعه غدیر کور دلان و حسودان نقشه‌های دشمنی خود را طرح کردند.

نجاران تصریح کرد: غدیر خم یکی از اعیاد مهم مسلمین به خصوص شیعیان است که پیامبر خاتم وصی، امام و جانشین خود را به عموم مردم معرفی کردند.

این مسئول ادامه داد: در آن روز پیامبر در جمع مسلمین در حج‌الوداع فرمودند: هر کسی که من مولای او هستم، علی مولای اوست.

مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک با اشاره به اهمیت بازخوانی واقعه غدیرخم تأکید کرد: اجرای این‌گونه نمایش‌ها باعث ایجاد بصیرت در بین مردم می‌شود و در ذهن‌ها باقی‌ می‌ماند و تلاش دشمن را در جهت کم‌رنگ کردن این واقعه بزرگ بی‌نتیجه می‌کند.

وی با بیان اینکه این برنامه به صورت کشوری در تمامی نقاط کشور در دهه ولایت صورت می‌گیرد، عنوان کرد: امسال این بازخوانی در انتهای بلوار امام خمینی خیابان تبلیغات اسلامی (محل یکشنبه بازار) برگزار می‌شود.

نجاران با تشکر از کمک‌های فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر آبیک، سپاه ناحیه امام صادق(ع) و اعضای شورای اداری در برگزاری این بازخوانی، تصریح کرد: نمایش با حضور بیش از ۱۵۰ بازیگر به کارگردانی آقای شهسورای رأس ساعت ۱۰ صبح امروز، دوشنبه برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: پیام غدیر تنها مخصوص شیعیان نیست بلکه این پیام برای تمامی مردم جهان نازل شده است و هرکس طالب سعادت‌مندی است باید پیام غدیر را در زندگی خود به اجرا در آورد.

مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک، افزود: ما باید همیشه تابع پیامبر باشیم و از امام زمان خود پیروی کنیم و به تبعه وجود امام زمان(عج) در زمان غیبت از از ولی‌فقیه که امروز مقام معظم رهبری این نقش را بر عهده دارد؛ حمایت و پیروی کنیم.

وی اظهار داشت: ولایتمداری یکی از مهم‌ترین اهداف پیام ‌غدیر است، امروز وهابیت و سایر دشمنان اسلام سعی دارند این واقعه بزرگ و هدف بزرگ آن یعنی ولایتمداری را کوچک شمرده و کم کم از ذهن‌های مردم پاک کنند.

نجاران با تأکید بر اینکه همیشه پیام‌های تصویری و اجرای در ذهن‌ها ماندگاری بیشتری دارد، گفت: با برگزاری اینگونه مراسمات و نمایش‌ها می‌توانیم اهمیت ولایتمداری را به جوانان و نوجوانان آموزش دهیم.

وی ضمن دعوت از مردم و دوستداران امامت و ولایت برای حضور در این آیین معنوی اذعان کرد: واقعه غدیر از مهمترین وقایع تاریخی در اسلام است که شناخت آن نقش مهمی در شناخت اسلام راستین و سیره نبوی و علوی دارد.

این مسئول از غدیر به‌عنوان سرآغاز یک تحول در سرنوشت بشر یاد کرده و تاکید کرد: غدیر یکی از مهمترین گذرگاه‌ها در تاریخ دین حیات‌بخش اسلام است که باور به آن رهایی و حرکت در صراط مستقیم را به همراه دارد.

مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک، در پایان با اشاره به جایگاه ممتاز امام علی(ع) در دین مبین اسلام گفت: شناخت حقیقی از این امام همام، سعادت انسان را رقم می‌زند و شناخت غدیر نیز از مهمترین ملزومات شناخت درست از سیره علوی است.

6001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها