نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:

تسهیلاتی که به تولیدکنندگان وعده داده شده بود پرداخت نشد!

ایرج عبدی گفت: تسهیلات تکمیلی طرح‌های تولیدی و صنعتی توسط بانک‌ها پرداخت لذا بسیاری از طرح‌های تولیدی و صنعتی نیمه کاره رها شد.
کد خبر: ۸۷۴۶۸۵۲
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۶

ایرج عبدی نماینده سابق مجلس و دکترای مدیریت اجرایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: شیوه نامناسب بانکداری داخلی، عمل مهم در تداوم روند تحریم بخش‌های تولیدی است و قبل از اینکه تحریم خارجی‌ها را مورد بررسی قرار دهیم باید به تحریم داخلی بانک‌های داخلی بپردازیم.

وی با بیان اینکه تسهیلات تکمیلی طرح‌های تولیدی و صنعتی توسط بانک‌ها پرداخت نگردید افزود: بانک با نپرداختن تسهیلات بانکی باعث شد تا بسیاری از طرح‌های تولیدی و صنعتی نیمه کاره رها شود و  این واحدهای اقتصادی به حالت رکود اقتصادی برسند و منجر به ورشکستگی بخش‌های تولیدی شد و آسیب جدی به اقتصاد کشورمان وارد کرد.

 این دکترای مدیریت اجرایی خاطر نشان کرد: عدم وضعیت اقتصادی مناسب واحدهای تولیدی که با تدابیر نامناسب بانکداری داخلی شکل گرفت تامین منابع مالی بسیاری از واحدهای تولیدی را دچار آسیب کرد به نحوی که  ورشکستگی تنها راهکارشان محسوب می‌شد.

عبدی بیان داشت: مدل کنونی بانک‌‌داری، اجازه رشد و بلوغ اقتصادی به واحدهای تولیدی و صنعتی را نمی‌دهد از اینرو سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در واحدهای تولیدی رشد نزولی داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار