امام جمعه کنگان:

اگر مردم پیام غدیر را درک می کردند حادثه جانسوز عاشورا رخ نمی داد

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تبریک دهه امامت و ولایت ، ابلاغ پیام غدیر را سفارش اکید نبی مکرم اسلام و تکلیف دینی همه مسلمانان دانست و اظهار نمود: اگر مردم آن زمان پیام غدیر را درک و به آن عمل می کردند امروز شاهد این همه مشکلات در جهان اسلام و مظلومیت شیعه نبودیم.
کد خبر: ۸۷۴۵۴۴۵
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان،حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تبریک دهه امامت و ولایت ، ابلاغ پیام غدیر را سفارش اکید نبی مکرم اسلام و تکلیف دینی همه مسلمانان دانست و اظهار نمود: اگر مردم آن زمان پیام غدیر را درک و به آن عمل می کردند امروز شاهد این همه مشکلات در جهان اسلام و مظلومیت شیعه نبودیم.

وی معرفت و شناخت امام و پیام غدیر را یک ضرورت دانست و افزود: اگر مردم پیام غدیر را درک می کردند حادثه جانسوز عاشورا رخ نمی داد.

محمودی ضمن تاکید بر برگزاری باشکوه جشن های غدیر با هدف ابلغ پیام غدیر و تبیین جایگاه رفیع امامت و ولایت و نیز توجه به اعمال روز غدیر بیان کرد: بزرگداشت عید سعید غدیر خم بعنوان عید الله الاکبر مصداق بارز و عینی تعظیم شعائر الهی است.

خطیب جمعه با تبیین شخصیت و جایگاه مولای متقیان امیر مومنان گفت: غدیر سالروز انتصاب امیرالمومنین علی (علیه السلام) از طرف خدا بعنوان وصی بلافصل رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) است.

وی با تشریح برنامه های دهه ولایت و امامت گفت: برای اولین بار واقعه تاریخی غدیر به همت ناحیه بسیج سپاه و دستگاههای فرهنگی و اداری و تشکل های مردمی بازسازی خواهد شد.

امام جمعه کنگان در بخش دیگر با تبریک میلاد امام هادی(علیه السلام) زیارت غدیریه و زیارت جامعه کبیره بعنوان منشور شیعه را دو یادگار بزرگ امام دهم ذکر و گفت: زیارت غدیریه بعنوان طولانی ترین و یکی از متقن ترین منابع در خصوص غدیر و شخصیت امام علی علیه السلام و ولایت از یادگارهای امام هادی علیه السلام است.

خطیب جمعه با گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی و تجلیل از مرحوم استاد محمد حسین شهریار گفت: دفتر امام جمعه در راستای شناخت امام هادی (علیه السلام) به سه نفر از شعرایی که بهترین قصیده زیبا و پرمحتوا در مدح امام دهم بسرایند هدایای نفیسی از طرف دفتر امام جمعه اهداء خواهد کرد.

محمودی در ابتدای خطبه دوم با استناد به حدیث علوی ، امر به معروف و نهی از منکر را از موارد مورد تاکید در کلام مولا دانست و بیان نمود: امر به معروف و نهی از منکر مربوط به یک دستگاه و یا تشکیلات خاص نیست و یک وظیفه ای همگانی است.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان طرح سرشماری نفوس و مسکن و تبیین اهیمت و جایگاه سرشماری در کلام معظم له اظهار داشت: مردم عزیز ایران اسلامی همت کنند با مشارکت و همکاری جدی و دقیق زمینه را برای برنامه ریزی مناسب مسئولان جهت اعتلای کشور فراهم کنند.

محمودی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از مقام امام راحل ، شهدای والامقام و ایثارگران گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای تجلیل و تکریم از رادمردانی است که مایه سرافرازی و عزت و اقتدار نظام دین شده اند.

خطیب جمعه بیان نمود: حفظ آمادگی دفاعی در شرایط کنونی یک ضرورت است تا دشمن حتی به خود جرات فکر کردن درباره تجاوز نظامی را ندهد.

وی با انتقاد از برخی شخصیت هایی که سخنانی نسنجیده و خلاف مصالح ملی بر زبان آورده و خواستار کاهش بودجه نظامی و دفاعی کشورند گفت: اولا الگوی ما ژاپن و آلمان نیست و ثانیا این دو کشور از جمله ده کشور اول دنیا هستند که بیشترین هزینه ها را در حوزه نظامی انجام می دهند و امروز هزینه کردن در حوزه نظامی برای حفاظت از کشور ضروری است.

امام جمعه کنگان در بخش دیگر با اشاره به  فصل بازگشایی مدارس اشاره و بیان نمود: اگر می خواهیم سهمی در مدیریت های کلان ، ایجاد اشتغال پایدار برای نیروهای بومی داشته باشیم باید در کنار تعلیم تربیت دینی اهتمام بورزیم و معلمان ما بکوشند نسلی در طراز انقلاب اسلامی تربیت و به جامعه تحویل دهند.

محمودی با گرامیداشت جشن شکوفه ها گفت: امیدوارم مردم کنگان همانگونه که در عید قربان خوش درخشیدند حضور پرشوری در جشن عاطفه ها و حمایت از دانش آموزان نیازمند داشته باشند.

وی در پایان با تبیین اوضاع جهان اسلام در یمن و سوریه و نیز ابراز خوشحالی نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیست از محروم شدن حجاج ایرانی در حج امسال گفت: این حمایت و خوشحالی لکه ننگ دیگری بر دامن کثیف شجره خبیثه ملعونه آل سعود در همصدا شدن با صهیونیست ها است.

ارسال نظرات