نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

کارت اعتباری خرید کالا بازار لوزام خانگی را از رکود خارج نمی‌کند/دولت به فکر ساماندهی بانک‌ها برای حمایت از صنایع تولیدی باشد

موسوی لارگانی گفت: در حال حاضر تحت شرایطی می‌توان با استفاده از این کارت‌های اعتباری اجناس و کالای خارجی را نیز خریداری کرد، با این حال چگونه می‌توان انتظار خروج بازار تولید ملی از رکود را داشت.
کد خبر: ۸۷۴۳۰۲۹
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، به طرح کارت‌های اعتباری خرید کالا اشاره کرد و گفت: این طرح سال گذشته با هدف رونق بازار تولیدات داخلی و خروج این بازار از رکود آغاز به کار کرد و به دنبال نواقص متعددی که دربر داشت، مردم و فروشندگان لوازم خانگی از آن استقبال نکردند.

وی با بیان اینکه اخیرا ضوابط و شرایط این طرح تغییراتی پیدا کرده است، افزود: در حال حاضر تحت شرایطی می‌توان با استفاده از این کارت‌های اعتباری اجناس و کالای خارجی را نیز خریداری کرد، با این حال چگونه می‌توان انتظار خروج بازار تولید ملی از رکود را داشت.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه انبارهای واحدهای تولیدی داخلی از کالا اشباع شده است، افزود: متأسفانه برخی تصمیمات حساب نشده و غیرکارشناسانه دولت باعث می‌شود تا همان میزان کم امیدواری تولیدکنندگان به رونق بازار کارشان از بین برود. طرح کارت های اعتباری خرید کالا اگر چه نمی‌توانست بازار لوازم خانگی ایرانی را به طور کامل از رکود خارج کند اما قعطا می‌توانست تا حدودی بار مشکلات موجود را کاهش دهد که با اضافه شدن خرید کالاهای خارجی به ویژگی‌های این کارت، دیگر نمی‌توان انتظار چنین اتفاقی را داشت.

وی در ادامه اذعان کرد: عدم تبیین فرهنگ خرید کالای ایرانی نیز از جمله دلایل رکود شدید بازار تولید ملی است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. مردم باید بدانند که اگر از کالای داخلی حمایت نکنند آینده فرزندان خود به خطر می‌افتد. عده‌ای بی‌کیفیتی محصولات داخلی را بهانه می‌کنند، در جواب این افراد باید بگوییم که تا زمانی که مردم به سمت محصولات داخلی نروند ارتقا کیفیت مسئله‌ای سخت و دشورای خواهد بود، البته تولیدکنندگان هم باید حداکثر توان خود برای ارتقا کیفیت محصولاتشان را بکار گیرند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه خرید کالای خارجی به معنای خروج ارز از کشور است، خاطرنشان کرد: خروج ارز یعنی نابودی اشتغال برای جوانان ایرانی و به دنبال آن وابستگی به بیگانگان؛ بنابراین دولت باید برنامه‌ای منظم و حساب شده‌ای برای حمایت حداکثری از صنایع تولیدی آماده کند و در این راه از ساماندهی بانک‌ها برای اعطا تسهیلات به تولیدکنندگان نیز غافل نشود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار