مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت خمین

ترویج امر به معروف باعث رشد فرهنگ اسلامی می‌شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت خمین ترویج امر به معروف را یکی از ضرورت‌های اصلی جوامع اسلامی دانست و گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر باعث باعث رشد فرهنگ اسلامی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۹۳۴۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام سید زین‌العابدین رضوی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه خمین در گردهمایی توجیهی امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با اشاره به اثرگذاری امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منكر وظیفه ای است كه اگر عملی شود یك شبكه گسترده فرهنگی و اجرایی از مجموعه افراد ملت به وجود می آورد.

وی افزود: امربه معروف ونهی از منكر از اقسام فروع دین است كه قرآن و معصومین(ع) در مورد آن بسیار سخن گفته اند و مسئولیت را روشن كرده اند .

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت خمین تصریح کرد: در ادیان دیگر نیز بیشترین برنامه‌های تربیتی را از این طریق اجرا می كنند و این اهمیت موضوع را در كل جوامع بشری و ادیان مختلف نشان می دهد .

حجت‌الاسلام رضوی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع)بیان داشت: امر به معروف و نهی از منكر راه پیامبران و شیوه نیكوكاران است، بنابراین باید در جامعه و به خصوص در حكومت اسلامی اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل بود .

وی افزود: مهم ترین شرط انجام امر به معروف و نهی از منكر شناخت معروف‌ها و منكرات است و یك فرد با احاطه بر این‌ها می تواند امر به معروف و نهی از منكر مطلوب را انجام دهد .

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت خمین تصریح کرد: یكی از مولفه‌های افزایش تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منكر ابزارِ حس خیرخواهی است، همان چیزی كه در فرهنگ اسلام به نصیحت مشهور است بدان صورت كه فرد تحقیر نشود .

حجت‌الاسلام رضوی در پایان خطاب به دبیران و سرگروه‌های حلقه‌های صالحین گفت: خدا را شاكر باشید كه چنین توفیقی نصیب شما شده و در سوره كهف آمده هدیه‌ای برای فرزندان شما به واسطه كار نیكتان از جانب خدا می‌رسد اگر شكر نعمت عملی باشد آن نعمت هزینه می‌شود و اگر كفران نعمت كنیم آن نعمت از دست می‌رود .

انتهای پیام/
ارسال نظرات