خبرهای داغ:

افزایش پروازهای روزانه تبریز - ترکیه

خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی این کلانشهر، خواستار افزایش پروازهای روزانه بین تبریز و شهرهای مختلف ترکیه شد.
کد خبر: ۸۷۳۹۳۳۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی افزود: باید کاری انجام شود که از ایران گردشگر به ترکیه و از ترکیه به ایران بیاید که این امر نیازمند تلاش بیشتر مسئولان و فعالان گردشگری ترکیه است.

  • وی با بیان اینکه تجارت با امر و دستور نمی‌شود، اظهار داشت: به طور حتم با توجه به مزیت و ظرفیت‌های ایران به ویژه تبریز تجار ترکیه‌ای می‌توانند بخش زیادی از تجارت خود را با این کلانشهر انجام دهند.

نجفی با اشاره به این سخن گذشتگان که دوست را در سفر و در شرایط بحرانی باید شناخت، یادآوری کرد: ایران در سال‌های پس از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی به ترکیه اعتماد کرد و کالاهای خود را از این کشور وارد کرد.

وی به کودتای نافرجام اخیر ترکیه هم اشاره ای داشت و خاطرنشان کرد: ملت و دولت ایران در این کودتای نافرجام ثابت کردند دوست مطمئن و پایدار برای ترکیه هستند.

شهردار تبریز با توجه به خواهرخواندگی تبریز با استانبول، قونیه، ازمیر اظهار داشت: بر همین اساس تبریز شهر برادران ترکیه‌ای هم هست و ما انتظار داریم در کنار ما باشند تا تبریز میزبانی شایسته‌ای در سال 2018 از گردشگران کشورهای اسلامی داشته باشد.

نجفی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 و شهر قونیه در سال 2017، گفت: ما با شهردار این شهر ارتباطات نزدیکی در این خصوص داریم و همان طور که به قونیه کمک می‌کنیم تا میزبانی شایسته‌ای در سال 2017 داشته باشد، انتظار داریم دوستان ترکیه نیز تبریز را در سال 2018 کمک کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار