مدیر کل بانک مهر اقتصاد چهارمحال و بختیاری:

فرهنگ قرض الحسنه در جامعه کم رنگ شده است

شهاب زارعی ، با انتقاد از کم رنگ شدن فرهنگ قرض الحسنه در سطح جامعه، تصریح کرد: تسهیلات پرداختی بانک مهر اقتصاد دو برابر منابع قرض الحسنه است.
کد خبر: ۸۷۳۸۹۸۱
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل و مدیران شعب بانک مهر اقتصاد استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته بانکداری اسلامی و در راستای اجرای طرح مصباح(دیدار و گفتگو با مسئولین)، با حجت الاسلام کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام دیدار کردند.

شهاب زارعی در ابتدای این دیدار، ضمن اشاره به دهم شهریور، روز بانکداری اسلامی و سالروز تصویب عملیات بانکداری بدون ربا، گفت: مدیران، کارشناسان اعتبارات و رؤسای شعب بانک مهر اقتصاد، 40هزار ساعت آموزش در زمینه بانکداری اسلامی را در شهر مقدس قم طی کرده اند و اعطای مسئولیت به کارکنان این بانک منوط به طی این دوره آموزشی است.

مدیر کل بانک مهر اقتصاد استان چهارمحال و بختیاری، افزود: به مناسبت هفته بانکداری اسلامی، نمایشگاههایی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد و همچنین شهرستان های بروجن، فارسان، برپا و کارکنان این بانک به صورت سازمان یافته در نماز عبادی سیاسی جمعه شرکت کردند.

زارعی، افزود: پذیرایی و اکرام مشتریان، کلاس های آموزشی در شعب، تسریع در پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی و تکلیفی، آزمون الکترونیک از کارکنان، از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته بانکداری اسلامی در شعب بانک مهر اقتصاد استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

وی،در ادامه گزارشی از روند فعالیت های بانک مهر اقتصاد استان پرداخت و گفت: این بانک با ده شعبه در چهارمحال و بختیاری 10درصد سهم بازار پولی استان را به خود اختصاص داده و به ازاء هر 4نفر جمعیت استان،‌یک نفر در بانک مهر اقتصاد حساب بانکی دارد.

زارعی، با اشاره به اینکه طی سال گذشته و جاری بیش از 15هزار و 575فقره تسهیلات به ارزش افزون بر یکهزار و 440میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است، موفقیت بانک مهر اقتصاد در رشد مشارکتی، خرید دین و پروژه های تولیدی را مورد تأکید قرار داد.

مدیر کل شعب بانک مهر اقتصاد استان چهارمحال و بختیاری، با انتقاد از کم رنگ شدن فرهنگ قرض الحسنه در سطح جامعه، تصریح کرد: تسهیلات پرداختی بانک مهر اقتصاد دو برابر منابع قرض الحسنه است.

زارعی، تأکید کرد: متأسفانه علی رغم توصیه اولیای دین به بحث قرض الحسنه، برخی از مؤسسات و بانکها مردم را ترغیب به سپرده گذاری با سود های چنددرصد بالاتر از نرخ تعیین شده از سوی بانک مرکزی می کنند، که این موضوع به سود اقشار ضعیف جامعه نیست.

وی، در ادامه به همکاری خوب بسیج سازندگی با بانک مهر اقتصاد اشاره کرد و افزود: ایجاد سه هزار 836نفر اشتغال تا پایان سال 94 نتیجه همکاری این دو مجموعه و اعطای تسهیلات اقتصاد مقامتی در زمینه صنایع تبدیلی و اشتغالزایی است.

زارعی، از اعطای 193میلیارد و 280میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در قالب یکهزار و 470فقره وام خبر داد و گفت: بانک مهر اقتصاد در راستای اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی تحقق رشد 96درصدی در سطح کشور داشته است.

این مقام اقتصادی، با اشاره به تشدید نظارت بانک برای استفاده بهینه از تسهیلات اعطایی گفت: نظارت بر هزینه تسهیلات در راستای رعایت موازین شرعی و افزایش بهره وری وامها می باشد و با نظارت بسیج سازندگی و بانک مهر اقتصاد و اینکه پرداخت تسهیلات به صورت مرحله ای با توجه به پیشرفت طرح های تولیدی صورت می گیرد، به تحقق اهداف کمی و کیفی کمک شایانی خواهد کرد.

زارعی همچنین به حمایت بانک مهراقتصاد از 31شرکت تولیدی استان با پرداخت 50میلیارد ریال تسهیلات در راستای حمایت از تولید خبر داد و افزود: توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و علما، بازنگری قراردادها، توجه آموزش کارکنان، تبلیغات محیطی ارزشی، و نگاه به ساختارها، از رویکردهای بانک مهر اقتصاد در راستای تحقق بانکداری اسلامی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار