خبرهای داغ:
معاون پارلمانی رئیس جمهور:

سیره شهید رجایی، آیینه‌ تمام‌نمایی از رفتار حاکم اسلامی بود

معاون پارلمانی ریاست جمهور در همایش راه شهید رجایی اظهار کرد: سیره عملی و رفتاری شهید رجایی، یک آیینه‌ی تمام نمایی از رفتار حاکم اسلامی بود.
کد خبر: ۸۷۳۶۶۶۷
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی ریاست جمهور در همایش راه شهید رجایی که در سالن آمفی‌تئاتر شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، گفت: شخصیت شهید رجایی در یک خانواده مذهبی، اعتقادی و دینی شکل گرفت و اندیشه‌های ایشان یکی از ابعاد وجودی و شخصیتی ایشان بود.


وی با اشاره به ویژگی‌های شهید رجایی افزود: ایشان زمانی که عصبانی می‌شد، ناراحت نمی‌شد و واکنش نشان نمی‌داد، صبوری می‌کرد تا اوضاع آرام شود و سپس تصمیم می‌گرفت، که همین برگرفته از سیره علوی است.


معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: شهید رجایی زمانی که در زندان، نخست‌وزیری و ریاست جمهوری بود، هیچگونه تغییری در وضعیت ایشان ایجاد نشد، این موضوع به دلیل سیره نبوی و رفتاری علوی ایشان است.


امیری با بیان اینکه سیره عملی و رفتار شهید رجایی یک آیینه‌ی تمام نمای از رفتار حاکم اسلامی بود، افزود: ایشان کاملا آگاه بود که پا در عرصه مبارزه‌ای می‌گذارد که به خاطر آن باید چه هزینه سنگینی بدهد، ولی در این مسیر گام نهاد.


شهید رجایی در تاریخ ماندگار شد


وی با اشاره به شخصیت شهید رجایی گفت: ایشان شخصیتی داشتند که بعد از گذشت 35 سال از شهادت، هنوز سیر و سلوک ایشان در اذهان مردم می‌باشد و کهنه نشده است.  


معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: شخصیت‌های زیادی در پرتو انقلاب اسلامی بروز کردند ولی کمتر افرادی پیدا می‌کنید که در یک بازه زمانی کوتاه مانند شهید رجایی در تاریخ انقلاب اسلامی بدرخشند، ماندگار شوند و محبوب بمانند.


این مسئول افزود: شهید رجایی به عنوان شخصیت ماندگار نه در تاریخ انقلاب اسلامی، بلکه در تاریخ چندین هزار ساله کشور ماندگار شد و همچنان بر تارک این مرز و بوم ما می‌درخشد.


شهید رجایی از پیش‌آهنگان نهضت اسلامی بود


وی با بیان اینکه شهید رجایی بهترین ایام عمرشان را با مردم گذراند و وامدار آنان بود، افزود: ایشان نسبت به جامعه خودش نمی‌توانست بی‌تفاوت باشد و باید به رسالت تاریخی عمل می‌کرد و در این راستا سختی‌ها و شکنجه‌های بسیاری را متحمل شد.


امیری با اشاره به اینکه شهید رجایی به مردم عشق و علاقه می‌ورزید و معتقد بود، گفت: سیره ایشان در ابعاد شخصیتی، رفتاری، خانوادگی، سیاسی و مشی حکومتی، نحوه برخورد با دوستان و حتی با دشمنان و مخالفان مثال‌زدنی است.


معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه شهید رجایی بدون شک از استوانه‌های عدالت و یکی از مصادیق عملی بصیرت بود، افزود: ایشان یکی از پیش‌آهنگان نهضت اسلامی بود به همین جهت در تاریخ ماندگار شد.


اندیشه‌های شهید رجایی برآمده از باورهای دینی بود


این مسئول گفت: شهید رجایی مثل مردم از جنس مردم، مظهر عدالت،  ساده‌زیست، بی‌اعتنا به ظواهر دنیا، اهل متانت و سعه صدر بود، گفت: ایشان نسبت به استفاده از بیت‌المال و ترس از عذاب الهی زبانزد بود.


وی افزود: شهید رجایی هیچگاه از آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی کوتاه نیامد و حتی با بنی‌صدر که با ایشان برخوردهای نامناسب داشت با سعه‌صدر برخورد می‌کرد.


معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: شهید رجایی در کودکی پدرش را از دست داد سختی و تنگی معیشت را خوب لمس کرده بود و به خاطر تنگاهای مالی از قزوین به تهران مهاجرت کرد.


امیری افزود: شهید رجایی با این شرایطی که داشت زمانی که زندگی‌اش رونق یافت ذره‌ای تغییر در رفتار و اخلاق ایشان حاصل نشد زیرا اندیشه‌ها، رفتار، کردار و اخلاق ایشان برآمده از باورهای دینی و اعتقادی بود.


دولت شهید رجایی، دولت مکتبی بود


وی با بیان اینکه شهید رجایی به مردم‌سالاری معتقد بود که برخاسته از اعتقاد دینی و مکتب او بود، گفت: ایشان تلاش کرد آنچه را در حوزه‌های دینی آموخته بود در عمل پیاده کند به همین دلیل اسم دولت شهید رجایی را دولت مکتبی گذاشتند.


معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: برای شهید رجایی انقلاب اسلامی فرصتی بود که باورهای دینی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی را به منصه ظهور بگذارد.


وی با اشاره به بیانات امام خمینی(س) مبنی بر اینکه ریاست جمهوری تاثیری در شهید رجایی نگذاشت بلکه شهید رجایی بر ریاست جمهوری تاثیر گذاشت، گفت: مطلب فوق، بیانگر این است که ایشان چقدر توانست وظایف خود را در خدمت به مردم انجام بدهد.



 

ارسال نظرات
پر بیننده ها