مسوول تعلیم تربیت سپاه کنگان:

اولیای دین برای انتقال فریضه نماز به نسل های بعد صابر و استوار بودند

مسوول تعلیم و تربیت سپاه کنگان در کلاس اخلاق در جمع کارکنان این ناحیه گفت: اولیای دین برای انتقال فریضیه نماز به نسل های بعد صابر و استوار بودند.
کد خبر: ۸۷۳۴۵۱۰
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ازکنگان،حجه الاسلام یوسف قاسمی در کلاس اخلاق در بین کارکنان اظهار داشت: نماز مهمترین اعمال دینی است که اگر قبول درگاه خداوند عالم شود، عبادتهای دیگر هم قبول می شود و اگر پذیرفته نشود اعمال دیگر هم قبول نمی شود.
قاسمی افزود: اولیای دین برای انتقال این فریضه صابر و استوار بودند.
وی ادامه داد: همان طور که اگر انسان شبانه روزی پنج نوبت در نهر آبی شستشو کند، چرک در بدنش نمی ماند نمازهای پنجگانه هم انسان را از گناهان پاک می کند و سزاوار است که انسان نماز را در اوّل وقت بخواند و کسی که نماز را پست و سبک شمارد، مانند کسی است که نماز نمی خواند.

 
وی ضمن تذکر در باب قبولی نماز افزود: باید نمازگزار توبه و استغفار کند و گناهانی که مانع قبول شدن نماز است، مانند حسد، کبر، غیبت، خوردن حرام، آشامیدن مسکرات و ندادن خمس و زکات بلکه هر معصیتی را ترک کند.
  قاسمی در ادامه گفت: همچنین سزاوار است کارهایی که ثواب  نماز را کم می کند بجا نیاورد، مثلاً در حال خواب آلودگی  به نماز نایستد و در موقع نماز به آسمان نگاه نکند و نیز کارهایی که ثواب نماز را زیاد می کند بجا آورد، مثلاً انگشتری عقیق به دست کند و لباس پاکیزه بپوشد و شانه و مسواک کند و خود را خوشبو کند.
ارسال نظرات