خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

در بحث فرهنگی اعتقادات و روحیه انقلابی مردم کمرنگ نشود

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: بخش فرهنگی باید توجه داشت اعتقادات و روحیه انقلابی مردم کمرنگ نشود.
کد خبر: ۸۷۳۴۳۹۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

حجت‌الاسلام ابوالقاسم رحیمی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت هفته دولت به بررسی عملکرد دولت یازدهم در برآورده‌سازی نیازها و انتظارات مردم پرداخت و اظهار کرد: خواسته‌ها و نیازهای مردم دو مقوله جدا از هم هستند که باید در برنامه‌ریزی‌ها برای حل مشکلات مردم این دو را از هم تفکیک کرد.

وی اولویت‌بندی‌ها و نیازسنجی دولت یازدهم را هوشمندانه ندانست و تصریح کرد: مواردی همچون خرید هواپیما از فرانسه و واگذاری آشپزخانه‌ها در بخش ریلی به آشپزهای خارجی از سوء تدبیر دولت در اولویت‌بندی نیازها می‌باشد.

رحیمی به وظیفه دولت در برآورد‌سازی خواسته‌های مشروع مردم اشاره کرد و گفت: در بعضی از موارد خواسته و نیاز مردم با هم یکی می‌شود که خواسته مشروع مردم باید مورد مطالعه، تحقیق و در چارچوب قانون و نظام در دستور کار دولت واقع شود.

وی در ادامه به شاخصه‌های شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و تشریح کرد: از شاخصه‌های بارز شهید رجایی به‌عنوان رییس جمهور، خدمتگذاری مردم و دلسوزی‌اش برای مملکت به‌دور از وارد شدن به بازی‌های سیاسی و حزبی و جناحی بوده‌است.

این مسئول شعار را وسیله‌ای برای انتقال برنامه‌های دولت به مردم معرفی کرد و با اشاره به عملکرد دولت‌های پیشین تبیین کرد: شعار دولت نهم و دهم برقراری عدالت اجتماعی و توجه به مناطق محروم و روستاها بوده‌است که به موفقیت نسبی نیز دست یافت.

رحیمی افزود: در دولت هشتم و هفتم شعار اصلی دولت ایجاد آزادی بود، در این‌جا این سوال مطرح می‌شود که آیا مشکل آزادی در کشور وجود داشته است یا نه و آیا راه صحیحی برای تحقق مقوله آزادی انتخاب شد.

وی حمایت‌های مردم از نظام و دولت در دفاع مقدس،شرکت در راهپیمایی‌ها و تحمل فشارهای فلج کننده تحریم را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در قبال حمایت‌های مردم از نظام، دولت وظیفه دارد با شفاف‌سازی‌ها در همه امور از جمله فیش‌های حقوقی اعتماد مردم را حفظ کند و نقشه‌های شوم دشمنان در جنگ رسانه‌ای و تبلیغات ماهواره‌ای مبنی بر کمرنگ شدن اعتماد مردم به دولت را خنثی کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی در روند پیشرفت کشور اذعان کرد: در بخش فرهنگی باید توجه داشت اعتقادات و روحیه انقلابی مردم کمرنگ نشود زیرا این مسئله علاوه بر ضربه به اقتدار کشور، روحیه محور مقاومت و دیگر کشورهای اسلامی را نیز برای تشکیل حکومت اسلامی تضعیف می‌کند.

وی با یادآور شدن سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برجام بیان کرد: متاسفانه برخلاف اظهارات مسئولین در خصوص ثمرات برجام هنوز نتیجه ملموسی از برجام برای مردم حس نشده‌است.

کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه تبیین کرد: در شش ماه باقی‌مانده از کار دولت یازدهم، دولت باید با رسیدگی به طرح‌های ناتمام نیاز‌های مردم را برآورده سازد.

1101/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها