خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی در افتتاح طرح های شرکت گاز :

شرکت گاز آذربایجان شرقی پیشرو در خدمت رسانی به روستاها

خبرگزاری بسیج: استاندار آذربایجان شرقی در افتتاح همزمان طرح های شرکت گاز استان به مناسبت هفته دولت که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان نماینده ویژه هیات وزیران وجمعی از مدیران استان برگزار شد، اظهار کرد: در دولت یازدهم، شرکت گاز آذربایجان شرقی در بحث خدمت رسانی به روستاها شاگرد اول و پیشرو بوده است.
کد خبر: ۸۷۳۴۰۵۶
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، اسماعیل جبارزاده با بیان اینکه ارتقای رفاه مردم روستایی پس از گازرسانی، قابل مقایسه با خدمت دیگری نیست اظهار کرد: از طرف مردم به ویژه روستائیان، از یکایک زحمتکشان صنعت گاز استان قدردانی می کنم.
وی به گازرسانی به 524 نقطه روستایی استان در طول سه سال خدمت دولت یازدهم هم اشاره و بیان کرد: لازم است از این بابت هم قدردانی ویژه ای از مدیرعامل پرتلاش شرکت گاز استان، معاونان، کارشناسان، پیمانکاران، طراحان و مهندسان مربوط داشته باشم.
جبارزاده افزود: سالانه دو نوبت به مناسبت دهه فجر و هفته دولت در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزش شرکت گاز استان مهمان عزیزان صنعت گاز هستیم تا تعداد کثیری از این دست طرح ها به مردم عرضه شود و در طول سال های گذشته این خدمت رسانی به روستاییان نمود ملموس تری داشته که تحسین برانگیز است.
وی با تاکید بر تداوم حمایت های دولت از شرکت گاز استان افزود: امیدوارم در آینده نزدیک جشن گازرسانی به همه مناطق شهری و روستایی استان در همین سالن برپا شود.
جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود به اخذ مصوبه شورای علوم، تحقیقات و فناوری کشور(عتف) مبنی بر موافقت با ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در تبریز اشاره کرد و گفت: با این مصوبه ارزشمند، 14 سرفصل مهم را در منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در چارچوب کانون های فناوری پیگیری می کنیم که یک کانون و پهنه پراهمیت از این کانون ها، پهنه نفت و گاز است.
وی یادآور شد: در ابتدای کار با این انتقاد مواجه بودیم که چرا روی پهنه نفت و گاز تاکید داریم در حالی که مخزن و یا منبع نفتی و گازی در استان نداریم، ولی توجیه ما این بود که دارای نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده ای هستیم که لازم است از این استعدادها استفاده شایسته ای داشته باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از نتیجه بخش بودن تاکید مدیریت ارشد استان بر روی پهنه نفت و گاز در منطقه ویژه عم و فناوری ربع رشیدی، اضافه کرد: 3400 عضو هیات علمی در دانشگاه های استان داریم که نیمی از این تعداد اعضای هیات علمی گروه ها و رشته های فنی و مهندسی هستند ضمن اینکه از 24 هزار دانشجوی شاغل به تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، 50 درصد دانش آموخته رشته های فنی و مهندسی هستند.
وی گفت: از همه اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان و محققان بخش خصوصی رشته های مرتبط با تاسیسات نفت و گاز درخواست داریم برای استفاده حداکثری از ظرفیت منطقه ویژه علم و فناوری، دست به کار شده و با تاسیس شرکت های دانش بنیان از حمایت و تسهیلات دولت برخوردار شوند.
جبارزاده مقطع زمانی حاضر را فرصتی طلایی برای محققان و پژوهشگران رشته های فنی و مهندسی در اخذ حمایت های کم نظیر از دولت در زمینه علم و فناوری دانست و اضافه کرد: همان طور که دانشگاه صنعتی سهند در طرح افزایش برداشت از میادین نفتی به عنوان مجموعه برتر کشوری از سوی وزارت نفت انتخاب و معرفی شد، شرکت های دانش بنیان تازه تاسیس هم می توانند موفقیت های ارزشمندی را عائد آذربایجان شرقی کنند.
استاندار آذربایجان شرقی وعده حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه های نفت و گاز را مطرح کرد و گفت: شرکت گاز استان، شرکت ملی گاز و وزارت نفت نیز این اراده را دارند که سفارش های خود را از طریق این شرکت ها پیگیری کنند.
وی افزود: توسعه شرکت های دانش بنیان حوزه نفت و گاز این دستاورد را هم دارد که می تواند به خودکفایی کشور از حیث واردات تجهیزات و تکنولوژی ها کمک کند، چراکه کشورمان با داشتن سابقه 100 ساله در صنعت نفت هنوز به وارد کردن تکنولوژی متکی است که اصلا جالب نیست.
دراین آیین و با دستور نماینده ویژه هیات وزیران و وزیر امور اقتصادی و دارایی، از گازرسانی به 83 روستای استان با تحت پوشش قرار دادن 5000 خانوار از نعمت گاز طبیعی با اعتباری بالغ بر 282 ملیارد ریال و افزایش ظرفیت ایستگاه های سی جی اس (CGS) شهرهای ملکان، آذرشهر، میانه و ورزیقان برای تامین مستمر جریان گاز طبیع با اعتباری ابلغ بر 122 میلیارد ریال بهره برداری شد.

روستای هرگلان از توابع عجب شیر میزبان افتتاح نمادین این طرح ها با استفاده از سیستم وئدیو کنفرانس بود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار