خبرهای داغ:
حضور استاندار قزوین در تاکستان

باید این نگاه که مردم ولی نعمت مسئولان هستند به خوبی در بین مدیران جا بیافتاد

همتی ظرفیت های کشاورزی تاکستان را فراوان و قابل توجه دانست و گفت: اگر شاهد تجهیز باغ های انگور این شهرستان به آبیاری مدرن و داربستی شدن باشیم، ضمن صرفه جویی در مصرف آب تولید این محصول سه برابر شده و از 300 هزار تن به 900 هزار تن افزایش می یابد و موجب انقلاب در کشاورزی تاکستان می شود.
کد خبر: ۸۷۳۳۶۰۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فریدون همتی در مسجد حجتیه تاکستان و در دیدار با جمعی از مردم این شهر که به مناسبت هفته دولت صورت گرفت، افزود: در این رابطه نیاز است تا ظرف یک هفته آینده نشستی با حضور مسئولان مربوطه برگزار شود و برای حل مشکلات مسکن مهر این شهر در اسرع وقت تصمیم گیری شود.
وی در ادامه هفته دولت را تبریک گفت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت: این ایام فرصت مناسبی برای معرفی و انعکاس دستاوردهای دولت به مردم است.
استاندار قزوین با بیان اینکه خدمت رسانی خالصانه به مردم از تاکیدهای مکرر مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است،افزود: باید این نگاه که مردم ولی نعمت مسئولان هستند به خوبی در بین مدیران جا بیافتاد.
نماینده عالی دولت در استان قزوین خطاب به مدیران گفت: در صورتی که روح خدمت خالصانه در انجام کارها برای مردم وجود نداشته باشد، اگر این کار کوه کندن هم باشد فایده و ارزشی به همراه نخواهد داشت.
وی در ادامه به دستاوردهای برجام در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: لغو تحریم ها، پذیرفتن ایران به عنوان یک قدرت با دانش هسته ای، رفع قطعنامه های مربوط به کشور در شورای امنیت را از جمله این دستاوردها دانست.
استاندار قزوین گفت: برخی منکر دستاوردهای برجام هستند که این افراد باید پای صحبت های تولیدکنندگان بنشینند.
همتی در ادامه ظرفیت های کشاورزی تاکستان را فراوان و قابل توجه دانست و گفت: اگر شاهد تجهیز باغ های انگور این شهرستان به آبیاری مدرن و داربستی شدن باشیم، ضمن صرفه جویی در مصرف آب تولید این محصول سه برابر شده و از 300 هزار تن به 900 هزار تن افزایش می یابد و موجب انقلاب در کشاورزی تاکستان می شود.
وی در ادامه خواستار همکاری تاکداران این شهرستان برای اجرای آبیاری مدرن و داربستی کردن باغ های خود شد.
استاندار قزوین با اشاره به هدف گذاری برای تجهیز 40 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به آبیاری مدرن، گفت: یکی از طرح هایی که در سفر رئیس جمهوری به استان مطرح می شود به شهرستان تاکستان اختصاص خواهد داشت.
نماینده عالی دولت در استان قزوین همچنین از پیگیری برای ساخت نیروگاه 100 مگاواتی خورشیدی با سرمایه گذاری خارجی در شهرستان تاکستان خبر داد.
همتی همچنین از ساخت 124 واحد مسکونی ویژه مددجویان و نیازمندان در شهرستان تاکستان خبر داد و افزود: اولویت واگذاری این واحدها که تلاش می شود تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری برسد با زنان سرپرست خانوار است.
وی همچنین بر رفع مشکلات پیش رو برای ساخت مصلی تاکستان تاکید کرد و گفت: این مکان باید به محلی برای نشان دادن هویت دینی این شهر تبدیل شود.
استاندار قزوین در ادامه از آیت الله علی اسلامی ،امام جمعه تاکستان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به عنوان عالمی برجسته یاد نمود و از تعامل و هماهنگی وی با فرمانداران و مدیران دولت در این شهرستان برای خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد.
فرماندار تاکستان نیز در این مراسم با اشاره به مشکلات کشاورزان این شهرستان، خواستار تلاش مسئولان استان در راستای رفع آنها شد.
سیاوش طاهرخانی افزود: تولید کنندگان کشمش در تاکستان به فرایندهای طولانی در ارتباط با فروش و صادرات محصول خود بر می خورند که این موضوع آنها را دچار زیان و ضرر می کند که امیدواریم مسئولان استان در این رابطه تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه تاکستان یکی از قطب های تولید کشمش در کشور می باشد، خواستار پیگیری مسئولان استان برای راه اندازی دبیرخانه میز این محصول در تاکستان شد.
همتی به منظور افتتاح و بهره برداری از چند طرح تولیدی و اقتصادی و دیدار و گفت و گو با مردم به مناسبت هفته دولت به تاکستان سفر کرده است.
تاکستان به مرکزیت تاکستان در غرب استان قزوین قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها