عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

IPC پیش نویس نکبت باری است که استقلال کشورمان را از بین می‌برد

هدایت الله خادمی گفت: IPC پیش نویس نکبت باری است که استقلال کشورمان را از بین می‌برد این پیش نویس برای 32 سال آینده میادین نفتی کشورمان تحت تسلط شرکت‌های خارجی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۳۳۴۴۰
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: قراردادهای جدید وسیله ای برای دبه‌آوردن شرکت‌های خارجی شده است از اینرو شرایط و پیشنهاداتی را دارند که وزارت نفت را ملزم به اجرایی شدن تعهداتی کرده است و در صورت غیر عملیاتی نمودن وزارت نفت از انجام تعهدات طفره می‌روند.

وی با بیان اینکه 4 میلیون و 200 هزار بشکه نفت در روز تولید می‌شود افزود: IPC پیش نویس نکبت باری است که استقلال کشورمان را  زیر سوال می‌برد این پیش نویس برای 32 سال آینده میادین نفتی کشورمان تحت تسلط شرکت‌های خارجی قرار می‌دهد.

خادمی بیان داشت: از جمله موارد این است که "به میزان حداکثری 1 میلیون بشکه نفت اضافه شود" پیشوند حداکثری دلالت بر این دارد که  اگر 100 هزار بشکه هم تولید شد آنها به اهداف‌شان نائل شدند این در حالی است که برای تولید 1 میلیون بشکه نیازی نیست چنین پیش نویس قراردادی تهیه شود.

عضو کمیسیون انرژی خاطر نشان کرد: باید از وزارت نفت سوال پرسیده شود که وزارت نفت چه بدهکاری به شرکت‌های خارجی دارد که شرکت‌های خارجی تصمیماتی علیه منافع ملی کشورمان را در قرارداد IPC اتخاذ کرده‌اند؟!

 وی در خاتمه افزود: قراردادهای IPC خلاف منافع نظام جمهوری اسلامی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار